Kungsträdgården

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
vec

Kungsträdgården

Inlägg av vec »

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Fina bilder.

Bilderna får mig att fundera på varför man kör med Cx-tåg. Finns det inte tillräckligt många C20-vagnar för att köra all "ordinarie" trafik med dem?
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Jo tryvärr tror jag det, i alla fall på 1:an och 2:an. Idag var det dock 2 Cx-tåg ute på 2:an så att man fick åka anständigt in till stan.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
vec

Inlägg av vec »

Bussmicke skrev:Jo tryvärr tror jag det, i alla fall på 1:an och 2:an. Idag var det dock 2 Cx-tåg ute på 2:an så att man fick åka anständigt in till stan.
Rent spontant så känns det dock som att det har blivit fler av gamm-tågen på den blå linjen. "Skrammel, gnissel och brak..."

Bild
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Njutning, måste dit å det snaraste och digga. Även med kamera...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Fjuntson

Inlägg av Fjuntson »

Den dära Cx ser ut som att den är i bra skick, verkar inte finnas nå k-l-tt-r i den. Skrammel, gnissel o brak är faktst ganska bra ljud i vagnarna tycker jag. För på nåt svagt sätt känner jag att det är skönt med sånt. Svårt att säga hur.
vec

Inlägg av vec »

Casilac skrev:Den dära Cx ser ut som att den är i bra skick, verkar inte finnas nå k-l-tt-r i den. Skrammel, gnissel o brak är faktst ganska bra ljud i vagnarna tycker jag. För på nåt svagt sätt känner jag att det är skönt med sånt. Svårt att säga hur.
Jo riktigt bra skick faktiskt. Men lite konstigt att man bara har bytt tyg på den säten som var närmast fönstren. Men man kanske byter yttersätena senare.

Bild
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

kildor skrev:Fina bilder.

Bilderna får mig att fundera på varför man kör med Cx-tåg. Finns det inte tillräckligt många C20-vagnar för att köra all "ordinarie" trafik med dem?
Inte på trean. I rusningen går det åt arton stycken långa tåg, vilket skulle innebära 54 C20-vagnar, betydligt fler än vad Tub3 har idag.

Cx-tåg förekommer normalt bara i rusningen. De flesta insatståg och en del stomtåg (turer som även går i lågtrafik) går som Cx i rusningen. Efter kopplingen så har man sedan normalt bara korta (två vagnar) C20-tåg i trafik.

Ser man långa tåg eller Cx-tåg under lågtrafiktid på trean (utom närmast kopplingen, en del Cx-tåg kommer i ut tidigt och går in lite sent) är det normalt ett tecken på att kopplingen ställdes in eller blev avbruten av någon anledning.

Mvh Tim
William G.S

Inlägg av William G.S »

CX togene er dritfine. Har selv sittet på med noen av dem i Stockholm i 2001. Merklig nok kjørte jeg aldri C 20 der.... :wink:
William G.S digger tbaner og trikker.
Fjuntson

Inlägg av Fjuntson »

Bra skick, har sett såna säten på vagnar. Men inte med så bra skick.

Men inte nå "HABBA" kan man säga.
Användarens profilbild
alexandre

Re: Kungsträdgården

Inlägg av alexandre »

vec skrev:Bild
Bild
Bild
Bild
på vei hjem,eller?
http://www.bussmicke.com bra
jag reklamerar för bussmicke