Men just "onsdagskvällarna" (kvällar som oftast tenderar till att bli nätter) är det regelmässigt stora sammandrag av alla åldersgrupper.
Så i går onsdagen den 27 april kunde jag efter ha "nattat" min A34 på spår 6 efter en dags trafik på linje 7 förnöja mig med de aktiviteter som pågick;
På verkstadsspåret nr 4 beundra arbetena på A29 nr 170..

...där flitiga medlemmar kröp omkring på alla möjliga ställen i vagnen.

Jag har alltid tyckt att just Stockholms A29 har en mycket "brutal" formgivning; en härlig "funkiskonstruktion" utan några estetiska eftergifter!

En våning upp i depån i konferensrummet "Bromsklossen" har juniorsektionens modellbyggargrupp möte för att planera "utbyggnadsplanerna" av sina modellspårvägsanläggningar.

Lite senare på kvällen återfanns de nere i verkstaden för att omsätta planerna till verklighet.

Det gäller ju också att se till att våra museivagnar kan rulla. Att vara förare i "Djurgårdslinjens" museitrafik kräver att man har ett behörighetsbevis som innefattar många olika vagntyper. Så det pågår ständigt "avrostning" och vidareutbildning både teoretiskt och praktiskt. Denna kväll var det dags för en ny grupp förare att lära sig behärska SSB 24. En ytterst knepig vagn, där det är lätt att bränna sönder kontrollern om man inte har rätt handlag.

Det påstås att många människor har ett stort behov av att "se mig, hör mig". Skulle man ha denna längtan, så är absolut bästa sättet att bege sig ut på Stockholms gator med 24:an! Maken till uppmärksamhet torde knappast kunna erhållas på något annat enklare sätt!

För undertecknad kändes det väldigt tryggt att i natten kunna rulla hem till min boning ute i skärgården och veta att SSS 56-åriga trafikhistoriska verksamhet har en garanterad fortsättning till 100-årsjubileet!
Vänliga Hälsningar / Lena