För min del upplever jag väl att Kungsgatan och Campusområdet är en rätt viktig målpunkt också.twr skrev:Stadens viktigaste målpunkter är väl Söder Tull och Resecentrum och i viss mån hållplatserna däremellan. Och Drottninggatan är snabbaste vägen däremellan. Det är klart att de som måste åka via Öster har dragit en nitlott. Det är en helt annan fråga än att även Öster behöver bra kollektivtrafik. Motsvarande situation gäller för Kungsgatan.leifd skrev:Exakt... Du borde alltså inte ens ha dragit upp saken på det viset längre upp.minimum traction skrev:Jag ser ingen vits med att inte lyfta saker till diskussion istället för att bara utan granskning anta att det är bäst som det är.
Frågan är då när det om några år ska etableras spår från Södra Vilbergen och Ektorp. Måste dessa också gå till Söder Tull för att köra Drottninggatan till Resecentrum och så småningom Butängen och Ingelsta. Eller kan man kanske tänka sej via Kungsgatan då möjligen ??
Nåja de här ville du ju inte diskutera, så jag förväntar mej ingen reaktion.
Men en sak ska du veta, Norrköping är en något mindre stad än än många större, men här vill vi att hela staden ska leva. även områden utanför Drottninggatan.
Här vet vi ju nu, att spårväg medför utveckling och liv i staden och det går att få till med måttliga investeringar från kommunens sida också.
Fast de kan ju inte jag som som bor i stan veta så noga iofs, tänkte inte på det...