Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Sedan kan man ju hoppas att vagntypens driftsäkerhet inte kommer att ställa till problem. En händelse (egentligen flera olika under de senaste åren) med systertypen A35 har fått mig att börja fundera över hur det står till med felsäkerheten i CAF:s styrprogramvara.
A35 är A35 och A36 är A36.........
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
A35 == A36! Samma programvara, samma komponenter. Skillnaden är att A36 inte har fått lukta på riktiga trafikanter under realistiska situationer. Verkligheten kommer till A36 också snart...
Ja det ska faktiskt bli spännande att se hur de funkar i skarpt läge. Men efter som A36 är byggda med A35s komponenter men ändå som en egen vagn finns ju möjligheten att CAFarna lyckats få det som inte vart bra med A35..... det som väntar får se......
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Den 24 oktober kommer att trafikeras enligt en något avvikande tidtabell (lördag med uppehåll för arrangemang i AGA ca: 12:00 – 13:30 och därefter förstärkt trafik i 10 minuters-intervall till ca: 17:00). Exakta tider kommer att kommuniceras senare.
Tiden fram till trafikstart kommer att användas för fortsatta utbildningar, examineringar samt provdrift.
Senast redigerad av Thomas Lange den torsdag 08 oktober 2015 19:08, redigerad totalt 1 gånger.
1 skrev:Nämen titta - så kul att få åka A34 på Lidingö!
/ Lena
Va har du missat det.......A34:orna ska till Lidingö och A36 till Djurgården. De ombyggnadsarbeten som sker i hallen är installation av en vagnshiss ner till det hittills okända bergrum som finns under hallen och gott och väl räcker för de moderna vagnarna vilket gör att vi nästa säsong ökar kapasiteten ordentligt.. Det innebär att vi även kan ta tillbaka museiflottan i sin helhet.... AAAA 76+846+917......
har jag skrivigt detta....?
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Väldigt roligt! Dags att damma av kamerastativet, ladda ner en bra filmredigeringsprogram och sedan ska den efterlängtade "Före o efter"-projektet finalliseras. När denna film kommer törs jag inte säga, men ser fram emot att åka på den nyrenoverade Lidingöbanan. Förhoppningsvis på bästa platsen igen.
Hoppas nu på en solig och vacker oktoberlördag, då div. landsting- och kommunalråd gärna vill vara med i Aga och sola sig i glansen. Min prognos visade sig ju hålla hyfsat, och det blir nästan på dagen två år efter invigningen av Tvärbanans Solnagren: https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 17&t=36644
Även jag kommer att vara på plats i vimlet, förstås, och försöka ta några bilder med min friska arm. Vad som är viktigare är förstås att trafiken sedan löper på någorlunda störningsfritt under inledningsveckan och att LB slipper allt strul som Tvärbanans Solnagren drabbades av under motsvarande tid. Via ordf. Lange vill jag gärna framföra mina välgångsönskningar till AB SS och alla som jag känner och inte känner inom företaget.
Just det! Och här är direktbildlänken: http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/im ... tuhips.jpg
(säkrast att inte länka in bilden direkt om nu SLL eller dess uppdragsgivare skulle hävda upphovsrätt). Säkert hämtad från någon gammal planhandling (orkar inte ta reda på vilken) och uppvisar det (då) kommande utseendet för Baggeby stn. Kreatören har väl tagit en spårvagnsbild föreställande en typ som vederbörande kände till. A35/A36 kanske inte ens var känd till utseendet då.