Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
En sak som kan påverka M32 är detta:
"The sale includes the whole of AnsaldoBreda, excluding “some revamping activities and certain residual contracts”."
Och hur går det med vagnarna som fixas i Hagalund och är det nån som har en aning om ifall avtalet för att ordna M32orna följde med i köpet eller vad händer?
Följetongen fortsätter...
Lösningen att försöka få vagnarna i fungerande skick genom att skicka dem till Hagalund har inte riktigt fungerat och vem som skall betala kalaset verkar ingen veta...
Nu har det gått över ett år, hur går det med rostsaneringen av M32:orna?
Har 404 kommit tillbaka ännu, eller stannade projektet av när Ansaldo-Breda såldes till Hitatchi?
Kan det tänkas att upphandlingen av M33 utökas med 65 vagnar och M32:orna utrangeras när reservdelarna tar slut?
darthjpp skrev:Hur går det med de övriga vagnarna som behöver rostsaneras? Är det bestämt var och vem som skall göra det, eller kommer det att göras internt hos GS?
Det pågår väl nån form av upphandling. De börjar få liv i fler o fler vagnar som stått still innan pga elfel nu också.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Håhåjaja. Hittills har vi inte sett någon som fått slut på gnisslet. Eller jo, det har vi nog, fast de brukar alltid spara in på någonting så småningom så att det gnisslar igen...