Bromma flygplats läggs ner (Jodå, rätt kategori)

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Re: Bromma flygplats läggs ner (Jodå, rätt kategori)

Inlägg av M_M »

Finns alla bygglov för den del av förbifarten som planeras inom Stockholms kommun?

Finns bindande avtal om att Stockholms kommun åtar sig att ansluta övrigt kommunalt vägnät till förbifarten?

Hur mycket av vägnätet i områdena kring Förbibarten (inom Stockholms kommun) är statligt?

(Markinnehavet kan staten i värsta fall ordna genom expropriering men däremot kan staten mig veterligen inte tvinga en kommun till en viss planläggning).
BSB101

Inlägg av BSB101 »

Vad olika småorter har för "centralorter" avgörs av vad befolkningen på småorterna har för behov att resa till inte vad som är enklast (även om det kan sammanfalla ibland). Om jag behöver pendla Ronneby - Stockholm pga jobb har jag ingen glädje av att det går snabbt att åka till Köpenhamn då det innebär en omväg.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

BSB101 skrev:Vad olika småorter har för "centralorter" avgörs av vad befolkningen på småorterna har för behov att resa till inte vad som är enklast (även om det kan sammanfalla ibland). Om jag behöver pendla Ronneby - Stockholm pga jobb har jag ingen glädje av att det går snabbt att åka till Köpenhamn då det innebär en omväg.
Fast detta är ju beteendevetenskap, kommunikationerna påverkar ju var folk bosätter sig och vilka jobb de tar. Därmed inte sagt att man kan få precis vad man vill, men ungefär rätt är bättre än precis fel, och det känner folk på sig och undviker att bo i Ronneby om de jobbar i Stockholm.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

En variant är att den som inte varit bosatt i Blekinge någon gång före år 2015 får inte heller flyga till/från Ronneby...
Skriv svar