Allmänt dumt förslag om man tänker utifrån passagerarsynpunkt. Om du bor i Guldheden och åker kollektivt så är det oftast mot stan du skall. Att åka en eller två hållplatser för att byta till ersättningsbuss är ingen höjdare.M_M skrev:Det jag alltså ungefär undrar är om det skulle vara okej att utsträcka sexans backvändning till att gå hela vägen via slingan i Guldheden?
De som skall åka mot Sahlgrenska har förbindelse mot stan med linje 16 och genom att låta ersättningsbussen åka de två hållplatserna upp till Doktor Sydows Gata har även boende i Norra Guldheden direktförbindelse med centrum utan byte. Genom det här upplägget så har man optimerat direktförbindelserna vilket är väldigt bra.
Vad som dock är märkligt är hur vagnarna går i övrigt. Varför låter man linje 1 gå över Annedal? Och varför är linje 2 indragen på sträckan Centralstationen - Högsbotorp?
Annedal kommer alltså att trafikeras av linje 1, 7 och 10. Linje 10 kunde man mycket väl dra in och istället sätta in extra turer på linje 5 om behov finns för att täcka upp för 10an mellan Biskopsgården och Valand.