

Bastionen, som är linjens ena ändhållpats och ligger ett stenkast från Malmö Museer. Vagnen är en prototyp byggd av Kockums och levererad 1906. Det var den enda som byggdes, för istället fick Asea ordern. Vagnen har tidigare använts som verkvagn och för rälsslipning, men får numera gå som museivagn i passagerartrafik.

Banérskajen, vid Fiskehoddorna, som viker av i ett triangelspår från huvudlinjen. Spåret bakom leder in till den lilla uppställningsplatsen på Malmö Tekniska Museums område. I bakgrunden syns mitt grannhus. Praktiskt med en museibana på så kort gångavstånd från hemmet!


Banan går genom den natursköna Slottsparken och är enkelspårig hela vägen. Bilarna får vackert rätta sig efter spårvagnen, som självklart går först.

En förarplatsbild. Luftig och skön förarplatsmiljö, åtminstone en sådan här dag.

Linjens andra ändhållplats vid Stadsbiblioteket.

Sista turen är körd och det är dags för uppställning för natten. Trafiken går varje lördag och söndag fram till slutet på september. En tur rekommenderas varmt om du befinner dig i närheten.