Bilden tagen från TLC:s tak.
Fler bilder här: http://expedition.pantograph.se
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det gäller å ligga i om man vill va bästAndy skrev:Hehe, du klarte å være den første!!!!
Trur jeg må få kommi meg til Stockholm før Cx vognene forsvinner helt jeg, slik at jeg kan se om de er diggbare..........
Andreas
Uansett, det er på tide at jeg kommer meg dit........ har mye jeg må titte på!bruse skrev:Det gäller å ligga i om man vill va bästAndy skrev:Hehe, du klarte å være den første!!!!
Trur jeg må få kommi meg til Stockholm før Cx vognene forsvinner helt jeg, slik at jeg kan se om de er diggbare..........
AndreasMen nu när Micke figurerat i Metro, så är slaget redan förlorat
![]()
Nu lär det väl inte skrotas fler Cx, om man inte vill lägga ned trafik...
Hmmm, undrar vad spargrisen säger om det...bruse skrev:För en enkel liten slant ska vi nog kunna ordna ett studiebesök.Bussmicke skrev:Bruse, din bild var läcker. En trevlig fotovinkel jag ännu inte har i min lilla samling.
Jag öppnade fönstret i kollegans kontor å klev ut bara. Upp på själva taket är det lite krångligt, en vindstege, en lucka sen är man uppe.Bobjörk skrev:Hur feta takluckor är det för att komma upp på taket? Eller får man klättra på utsidan?
Jag menar, det är ju ett stort antal dörrar om man skall in till TLC den vanliga vägen... den sista var maffig...
Jo, det vet jag, men jag såg inte dig, eller nåt kontorliknande...bruse skrev:Bobjörk skrev:Men man måste så att säga ha kommit in i bunkern först? För det är väl bunkern du sitter i (har inte utforskat hela, bara själva TLC...)Har du varit inne på TLC, så är du inne i "bunkern".
Du kanske såg från utsidan att huset består av mer än en våning? Närmare 6 stycken. TLC ligger på plan 2... sen kan du väl tänka ut resten...Bobjörk skrev:Jo, det vet jag, men jag såg inte dig, eller nåt kontorliknande...
Bara en vägg med en herrans massa uppritade spår... och en herrans massa människor...
Röran du ser är något som tillhör en järnvägsstation: kontaktledningsstolpar. Nå, hade jag väntat nån sekund till, så hade tåget blivit skymmt av ett anant tåg. Det kommer nämligen lite fler tåg än detta på en dag på denna station. Dessutom vare kallt som fan däruppe i blåstenKSE skrev:Att bedömma bilder är ju svårt och om man lägger in egna minnen från en plats så blir det omöjligt.
Jag förstår Rangnars resonemang men Bruses bild saknar mycket för att få poäng av mig. En mycket rörig förgrund (det är väl tillåtet att beskära bilder). Dålig komposition (någon sekund senare hade ju hela C20 varit synligt).
Mickes bild av C20 i drift som möter sin nya kompis är ju ett bra exempel på exakt rätt sekund för en bild. Att sedan Mickes bild från norra bron är en mycket bra komponerad bild gör det svårt för mig att välja. Mickes bilder är 7-8 på min skala medan Bruse knappt kommer upp till en 4a.
/Kenny som har ett förflutet med bildbedömning, fotoklubbar och annat suspekt
Hade jag väntat tills jag varit hemma för att snygga till bilden, hade det dröjt ytterligare 9-10 timmar. Å då hade jag inte varit först!KSE skrev:"kallt som fan"? Men det borde inte hindrat dig i värmen hemma att snygga till bilden.