Trevligt!Tagbitaren skrev:Ja men verkar det inte som om trafiknämnden håller på att samla sig till ett genomförandebeslut i alla fall:
http://www.sll.se/sll/templates/meeting ... x?id=65125
(pkt. 5)
Planskiljd korsning med Sickla Industriväg, kan förhoppningsvis innebära att höjdskillnaden mellan Saltsjöbanans plattform och "omgivningen" byggs bort och att det blir byte mellan Tvärbanan och Saltsjöbanan utan trappsteg. Nån som har tillgång till motsvarande höjdkurva för Saltsjöbanans hållplats? Här verkar föreslås hållplats i viss lutning för Tvärbanan. (Om jag ser rätt så verkar lutningen vara någon halvmeter längs hela plattformen).
På ritningen verkar det finnas plats för framtida spår mot Saltsjöbanan. Bra och inte helt oväntat.
En väg kan mig veterligen både ha ett lokalt namn (t.ex. Sicklavägen) och ett vägnummer (t.ex. 260). Det lokala namnet gäller då just lokalt, medan vägnumret gäller längs hela sträckningen.twr skrev:Det är i alla fall tydligt att det blir en plankorsning över väg 260, vilket Trafikverket har gått med på. (Vad heter vägen, här kallas den "Sicklavägen".)
Byggstart sommaren 2014, eller i bästa fall i februari, om Trafikverket omfördelar pengar. Trafikstart i slutet av 2016, eller i bästa fall på sommaren.