Om du antingen kör greasemonkeyscriptet som gör att forumet hanterar "oändligt" breda bilder, eller högerklickar på bilden och väljer att visa den separat (t.ex. i ny flik, beroende på webbläsare) så kommer du troligtvis se mycket mer. Bilden är gigantiskt bred, det jag pratar om ligger långt utanför kanten på en 1280 pixels bred skärm (innan man scrollat i sidled).heasm skrev:Begriper inte riktigt vad du skriver om bro-kontrollrum. Vägarna du ser är dels avfarten från Lidingöbron mot Norra kungsvägen (Elfvikskopplet) och den understa är Islinge hamnväg. Se den här kartanM_M skrev:Den första av de två gigantiska bilderna visar väl ett praktexempel på när "samhället" mest bryr sig om sina internadministrativa angelägenheter snarare än vad medborgarna har nytta av. Visst är det väl bara en tillfart till nån slags "bro-kontrollrum" man ser på bilden? Ändå har vägen fått gatubelysning. Har inte "kommungubbarna" ficklampor och billysen? Eller är det också en cykel/gångbana till området norr om bron?
Det jag undrar om är alltså denna väg: http://kartor.eniro.se/m/9SQNT. Jag ser nu på Eniros utsikt-vy att det verkar faktiskt vara en gång&cykelbana som försvinner iväg under bron, annars skulle det aldrig varit ett övergångsställe över bilfilerna
Dessutom ser jag att jag hade fel angående gatubelysningen, den belyser faktiskt Islinge Hamnväg och inte bara den där gång&cykelbanan.
Bonusfråga: vad finns innanför dörrarna?