M32?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: M32?
Vagn 460 var ute och rörde på sig också. Ni får ursäkta bildkvaliteten. Det är ett utsnitt ur en större bild tagen på avstånd.

Idag gjorde 460 premiär på ett morgonomlopp på linje 3, sen verkar det ha varit något vagnbyte efter den kommit in på Majorna för jag såg den sen på en linje 9 i Kungssten.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
-
Hur många M32 är i trafik samtidigt denna vecka. Normalt borde det vara cirka 55 av 63 vagnar tursatta av en då ny vagn, inga vagnar avställda för revidion eller så.
HS
HS
Humor!Henrik Schütz skrev:Normalt borde det vara cirka 55 av 63 vagnar tursatta av en då ny vagn, inga vagnar avställda för revidion eller så.

Med reservation för tyckfel.
Det finns vagnar avställda men inte för revision. Skulle räkna runt 40-45 vagnar i trafik,Henrik Schütz skrev:Hur många M32 är i trafik samtidigt denna vecka. Normalt borde det vara cirka 55 av 63 vagnar tursatta av en då ny vagn, inga vagnar avställda för revidion eller så.
HS
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Nu saknas det endast en vagn eftersom 464 står på Rantorget. Förövrigt kan tilläggas att 461 går i trafik.

Den ska tydligen ankomma denna veckan. Blev liksom lite fundersam när jag själv inte sett den...Martin skrev:Då är det mara att vänta på M33 dåalex87 skrev:Nu blir alla glada! 465 ankom nu i veckan!
Jaså, det enda jag hört om det är "efter nyår". Men hoppas vi snart kan lägga ner den här tråden och istället starta "M33?"LFB skrev:Ja, när M33 ändå nämns, när släpps specen? Den skulle väl vara klar nu i Oktober/November.

Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
-
Då räkanar jag tillcirka 201 trettiometerståg, om alla trafikvagnar summeras.
Hur många omlopp/turer, är ute som mest?
HS
Hur många omlopp/turer, är ute som mest?
HS
Enligt tidigare uppskattningar så ca 151 tåg. https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... ra#p277527 Dock är inte utökningar i december och augusti 2013 med så det blir väl knappt 180 tåg i trafik då.