Kan ju bero på bl a min egna erfarenheter:abc123 skrev:Nu har reskassan varit igång i drygt två veckor och uppskattningsvis 0,000000001 promille av trafikanterna har gått över från remsan till reskassan.
Skulle göra en resa in til stan i tisdags.
Försökte lägga till en kupong utöver standardresan i zon B på bussen.
Det gick INTE.
Knappen var stendöd (fullt med smuts i knapphålet, tro?). Föraren såg ut som ett levande frågetecken, och kunde inte hjälpa mig.
Spärrvakten på Gullmarsplan försökte, det gick inte, eftersom jag nu var i zon A, men var snäll nog att släppa igenom mig ändå.
Hemresan gick dock bättre eftersom jag i Accessautomaten kunde direkt köpa 3 kuponger. Så det STORA problemet är BUSSARNAS Accessläsare och dessa förbakade knappar! Byt ut plast/gummiknapparna till en touchfunktion på displayen istället...
Och utbilda för guds skull personalen grundligt med examen, INNAN man på SL sätter i drift ett sådant här system...