Jag står aldrig i vägen eller nära plattforms/hållplats-kanten, aldrig på spårområdet, sköter mig exemplariskt om jag får säga så. Jag har själv ett förflutet inom tågköreriet, och vet nog vad man som förare reagerar på.
Visst är det väl rackarns tråkigt att höra dylika uttryck. Det är inte ofta, det medger jag, men med den ( även om den var ngt för ynglig för att jag skulle bli momentant orolig ) myndighetsrösten, slås jag ned...
I Norrköping brukar förarna stanna o fråga var bilderna/filmerna hamnar på nätet.
I Stockholm (7:an) reagerar man inte ens.
(Tilläg)Vid Saltsjöbanan har tåg stannat på linjen och jag har uppmanats att ringa trafikcentralen, då förarna blivit "oroliga". (/Tilläg)
I Göteborg har man fullt upp med annan trafik för att notera mig.
Ibland har man gett mig fingret eller stannat och skällt ut mig, oftast utomlands.
Så, är det som så att mina 70.000 - 80.000 bilder är olagliga. Skall jag bränna/deleta dem ??
Jag som tänkte ge dem till Spårvägsmuseet eller SSS när det är dags för mig att lämna in kör-nyckeln. By the way, vem kan ta emot dem ?? En fundering, nu när mitt medicin-intag ständigt ökar (visserligen ordinerade av mig själv, men jag vet tyvärr prognoserna).
/Deppig gammal stöt...
PS. Lite bilder från ett lyckligare tillfälle...

-

-

-DS