M32?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
alex87

Re: M32?

Inlägg av alex87 »

olasand skrev:Även vagn 445 har rullat ut på linjenätet, och det redan i tisdags då jag blev vittne till den historiska händelsen när vagnen nådde sin livs första ändhållplats! Det var första provkörningen i trafik jag blev vittne till. Läs (lite) mer på min blogg: http://jobblogg.olasand.se

Bild
Sluta nu göra smygreklam för din blogg ;)
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

alex87 skrev:Sluta nu göra smygreklam för din blogg ;)
Vaddå smygreklam? Det är väl ren och skär, äkta reklam!?
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

olasand skrev:
alex87 skrev:Sluta nu göra smygreklam för din blogg ;)
Vaddå smygreklam? Det är väl ren och skär, äkta reklam!?
:D
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

448 ankom i Fredags!
Användarens profilbild
lovespårvagn

Inlägg av lovespårvagn »

alex87 skrev:448 ankom i Fredags!
Kul! :)
/Adam B
hej

Inlägg av hej »

Fortfarande har jag inte sett 446 el senare i trafik. Är det någon som vet hur leveranserna och trafiksättningarna fortlöper?
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

hej skrev:Fortfarande har jag inte sett 446 el senare i trafik. Är det någon som vet hur leveranserna och trafiksättningarna fortlöper?
446 har de lite problem med..verkar som 447 kan komma ut före. Om jag inte helt ute och cyklar så borde 451 ( eller 450) ankommit. Kommer en varannan vecka verkar de som.
danneh

Inlägg av danneh »

Leveranserna går väl lika fort som de va tänkt från början när man lade order för de första 40?
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

danneh skrev:Leveranserna går väl lika fort som de va tänkt från början när man lade order för de första 40?
Nåt sånt
dalrok

Inlägg av dalrok »

alex87 skrev:446 har de lite problem med..verkar som 447 kan komma ut före. Om jag inte helt ute och cyklar så borde 451 ( eller 450) ankommit. Kommer en varannan vecka verkar de som.
447 såg jag ikväll i "Ej i trafik" på väg in mot vagnhallen i Gårda. Vet inte om något var fel eller om man bara höll på att testa belysningen inne i vagnen för den slogs av och på med några sekunders intervall hela vägen in.
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

dalrok skrev:
alex87 skrev:446 har de lite problem med..verkar som 447 kan komma ut före. Om jag inte helt ute och cyklar så borde 451 ( eller 450) ankommit. Kommer en varannan vecka verkar de som.
447 såg jag ikväll i "Ej i trafik" på väg in mot vagnhallen i Gårda. Vet inte om något var fel eller om man bara höll på att testa belysningen inne i vagnen för den slogs av och på med några sekunders intervall hela vägen in.
447 åkte ut som testvagn från Rantorget på linje 6 runt 16-tiden idag. Tydligen nåt krångel med belysningen på den..
hej

Inlägg av hej »

446 sågs igår i trafik på linje 3.
danneh

Inlägg av danneh »

Såg den i fredags kväll i trafik på linje 6
Användarens profilbild
lovespårvagn

Inlägg av lovespårvagn »

Bild

Över 13000 visningar, det var inte dåligt! :D
/Adam B
hej

Inlägg av hej »

lovespårvagn skrev:Över 13000 visningar, det var inte dåligt!
Bland de mest visade trådarna så det finns nog ett intresse av hur den segdragna leveransen av M32 går. En fördel är att om leveransen skulle blivit i rätt takt så skulle man få problem eftersom man inte tog hänsyn till den trafikökning som skett under resans gång. Nu täcker leveranserna knappt behovet av nya vagnar medan tanken ursprunglingen var att efter option på ytterligare 25 vagnar så skulle de flesta pedalvagnar vara ur trafik. Nu beställdes de senaste 25 vagnarna för att skrota i väg M28 men istället behövs de för att klara trafikökningen i och med införandet av trängselskatterna nästa år.

Vagn 447 sågs idag i trafik på linje 11.
Användarens profilbild
lovespårvagn

Inlägg av lovespårvagn »

hej skrev:
lovespårvagn skrev:Över 13000 visningar, det var inte dåligt!
Bland de mest visade trådarna så det finns nog ett intresse av hur den segdragna leveransen av M32 går. En fördel är att om leveransen skulle blivit i rätt takt så skulle man få problem eftersom man inte tog hänsyn till den trafikökning som skett under resans gång. Nu täcker leveranserna knappt behovet av nya vagnar medan tanken ursprunglingen var att efter option på ytterligare 25 vagnar så skulle de flesta pedalvagnar vara ur trafik. Nu beställdes de senaste 25 vagnarna för att skrota i väg M28 men istället behövs de för att klara trafikökningen i och med införandet av trängselskatterna nästa år.

Vagn 447 sågs idag i trafik på linje 11.
Oj, 447? nog provkörning!
/Adam B
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

lovespårvagn skrev: Oj, 447? nog provkörning!
Nej, det tror jag inte. Den har rullat några dagar på olika linjer så den är nog tagen i trafik på riktigt.
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Användarens profilbild
lovespårvagn

Inlägg av lovespårvagn »

olasand skrev:
lovespårvagn skrev: Oj, 447? nog provkörning!
Nej, det tror jag inte. Den har rullat några dagar på olika linjer så den är nog tagen i trafik på riktigt.
Oj!

Ojojojojoj!
/Adam B
PauPut0910

Inlägg av PauPut0910 »

Jag har sett att 450 har stått på Rantorget för nån vecka sedan.
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

Då var det kanske 451 som stod under en grön presenning på tysklandsterminalens område nu i natt när jag cyklade hem?!
Skriv svar