/Jourmaster
Håller med dig fast jag tycker inte du behöver dölja den sanningen bakom någon ironi. Det ironiska, eller som jag ser det tragikomiska, är att förr om åren kom censuren fram när man försökte "presentera sina åsikter själva" och pajkastningen började av skäl typ: "jag skulle vilja se spårvagnar på stomnätet" (-vindflöjen TKOs första kommentar till detta påstående var "varför?" -jämför med var han står idag!). Nu verkar det som om samma censur totalt har upphört för nu kan folk uppenbarligen skriva vad som helst utan att bli raderade, -och framför allt två personer gör det utan någon som helst hänsyn till ev regler(!) Följden blir att det inte går att debattera här längre då "etik" och "moral" bara tycks gälla ibland!twr skrev:Tänk att det var "spårvägshataren" TKO som stod för den åsikt som Johan Eriksson tillskrevs! Se där ett bra argument för att låta folk presentera sina åsikter själva!(Obs ironi!!!)
![]()
![]()
![]()
Jag välkomnar naturligtvis en öppnare attityd från SSS men att gå från övernitisk radering till ingen alls har istället lett till att den där ständigt felinformerade "cheers"-typen närsomhelst går in och förstör allt vad "netikett" står för, och den versala Årstabanan skriver som om det var hans sajt och alla måste tycka som honom. Påpekar man denna brist på respekt så blir jag raderad och då har hela etiksnacket (från jourmastrarna) totalt havererat!
Väljer därför att vara ytterst sparsmakad med mina inlägg här tills de som sköter den här sajten bestämt sig för vad som ska gälla men f n verkar det inte som om de vet det själva då som sagt, vissa kan skriva totalt hänsynslöst och utan någon som helst reprimand. Då får man åtminstone säga att "vi har lagt ner raderingar och etik så skriv hur ni vill" är mitt enkla förslag. Alternativet vore (om det är tekniskt möjligt?) att porta dem som bara utnyttjar forumet i syfte att provocera och starta pajkastning för det är helt omöjligt att se vad dessa herrar egentligen tillför forumet mer än att förstöra!?
Tragiskt var ordet och likaså det faktum att det inte ens är lönt att skriva dessa rader

(-ska någon kritisera även detta bara för att det är jag som skriver så se till innehållet i det jag skriver istället för att starta upp nya personangrepp!)