Det där är en av nackdelarna med långa vagnar. X60 har dörrar så de kan stänga av en dela av en vagn, tror jag.daniel_s skrev:Ja, men det innebär ju halva tåget om det är en C20. Därför brukar det sluta med att hela tåget tas ur trafik ändå (såvida inte rutan kan bevakas förstås).LÅ1 skrev:Vore det en trasig ruta så skulle väl bara den vagnen bli stängd tills man kan ordna ett tågbyte.
C4 2548
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: C4 2548
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
- Tgoj gubben
Men folk som målar borde ju åka fast ganska snabbt eftersom det finns övervakningskameror och larm på alla depåer. Men sedan vet man ju hur det fungerar med övervakningskameror i C20. Gänget FY bombade ju hur många C20 vagnar som helst och det finns iallafall någon som inte åkta fast.
Mvh TGOJ gubben!
- Tgoj gubben
Ska ta reda på vilka som målad dem där C2orna. Dem finns nämligen på en gr-ff-t- film som finns på youtube.
Mvh TGOJ gubben!
-
Signerades "verket" vet man redan. Tågia hade koll på alla "konstnärer" och hade allt fotodokumenterat. Man får hoppas att arkiven gått vidare till TBT/MTR.Tgoj gubben skrev:Ska ta reda på vilka som målad dem där C2orna. Dem finns nämligen på en gr-ff-t- film som finns på youtube.
Vad beträffar larm och kameror finns det strategier för att ta sig runt dom. Men be mig inte berätta!
//Lars S
Senast redigerad av Lars Stegenius den onsdag 20 april 2011 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
- Tgoj gubben
Ja, men jag ska leta upp dem som målar museivagnar och lära dem vilka vagnar man målar och inte målar. Vanligtvis tycker jag att gr-ff-t- kan vara ganska snyggt men jag tycker inte om att dem ge sig på gamla fordon och ännu mindre museifordon.
Mvh TGOJ gubben!
-
Lycka till!Tgoj gubben skrev:Ja, men jag ska leta upp dem som målar museivagnar och lära dem vilka vagnar man målar och inte målar. Vanligtvis tycker jag att gr-ff-t- kan vara ganska snyggt men jag tycker inte om att dem ge sig på gamla fordon och ännu mindre museifordon.
Instämmer i övrigt!
//Lars S