Även i Stockholm!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Vad händer om man får stopp mitt under om den är strömlös, måste tågen bogseras bort då? Tror nog det finns ström även fast man inte får passera med pådrag,the0fiskis skrev:mer i nacka![]()
danviksbron om jag inte ser fel?
jag har för mig att den skenan är strömlös för man får inte ha nått gasbådrag vid passages(min pappa har jobbat/jobbar där så jag vet)
det vet jag intePatrick skrev:Vad händer om man får stopp mitt under om den är strömlös, måste tågen bogseras bort då? Tror nog det finns ström även fast man inte får passera med pådrag,the0fiskis skrev:mer i nacka![]()
danviksbron om jag inte ser fel?
jag har för mig att den skenan är strömlös för man får inte ha nått gasbådrag vid passages(min pappa har jobbat/jobbar där så jag vet)
Avslutsdatumet gäller väl i stan, där bröllopskortegen ska gå?LÅ1 skrev:Spårvägsbygget skall ju vara avslutat vid kommande månadsskifte, dvs det är 10 dagar kvar. Det verkar inte omöjligt när man ser på själva spårvägslinjen. Ett av de områden där det ser mest kritiskt ut är Alkärret, och hallgården framför Alkärrshallen.
Med egna erfarenheter från MIN iPhone så skulle jag ha valt att fortsätta fota och filma med den gamla kameran.carltram skrev:Här kommer några bilder från idag (den 22/5 - 2010) som är fotograferade från min nya iphone:
Det pågår en process för att få tillbaka spår 2 på ett eller annat sätt. Vi är inte alls glada åt det som skett.Johan Eriksson skrev:Tack för fina bilder Carltram!
Är SSS/SS besvikna över att spår 2 på Ntg försvinner/kunde det behövas för förstärkningstrafik, försäljningsvagnen.....?
Jag tycker att bilderna är helt acceptabla, och betydligt bättre än inga alls!charmander skrev:Med egna erfarenheter från MIN iPhone så skulle jag ha valt att fortsätta fota och filma med den gamla kameran.carltram skrev:Här kommer några bilder från idag (den 22/5 - 2010) som är fotograferade från min nya iphone:
Vilken kamera använde du förut?
Ja, det stämmer...bark skrev:Jag tycker att bilderna är helt acceptabla, och betydligt bättre än inga alls!charmander skrev:Med egna erfarenheter från MIN iPhone så skulle jag ha valt att fortsätta fota och filma med den gamla kameran.carltram skrev:Här kommer några bilder från idag (den 22/5 - 2010) som är fotograferade från min nya iphone:
Vilken kamera använde du förut?
Trafiksignalerna vid torgets sydöstra kant är för ett fristående övergångsställe som fanns redan tidigare. Det nya är gulblinkarna, som väl ska varna cyklister på den nya cykelbanan för de vändande spårvagnarna som svänger in på Norrmalmstorg (Nmt).Johan Eriksson skrev:Gick förbi Ntg-området idag och såg de nya trafikljusen + ny stoplinje vid torgets sydöstra kant mot Hamngatan, det såg smart ut. Dessutom har man satt en signal med blinkade dubbelljus ungefär som vid järnvägsövergångar precis före spårkurvan på Hamngatan. Nu hoppas man på att någon förevigat detta på bild och kanske även kan förklara mer om hur det är tänkt med de olika trafikljusen?