Snabb fråga om Cityspår

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
RVR

Re: Snabb fråga om Cityspår

Inlägg av RVR »

TonyM skrev:
TKO skrev: "Användes" är väl en lätt underdrift - "Tvärbana City" var SL:s officiella namn på projektet. Av nån anledning ändrade men sej sen...
Som jag förstått det så var det aldrig officiellt projektnamn, däremot var det ett av förslagen till projektnamn inför projektstart.
Men jag kan ha uppfattat de subtila nyanserna felaktigt.

//Tony
I avsiktsförklaringen från sommaren 2008 användes "Tvärbana city" och ingenting annat. Fram till ungefär årsskiftet 2008/2009 förekom bägge uttrycken och det var i Stockholms stads handlingar som "Tvärbana city" användes konsekvent. SL började använda "Spårväg city" när koncessionsupphandling 2.0 drogs igång under hösten 2008.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den onsdag 04 maj 2011 8:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Johan Eriksson skrev:Det är ju kul att något -"Cityspår" från 1991- bär frukt förr eller senare...... :D
Så ser jag också på det Johan! På så sätt skäms jag lite mindre för misstaget.... ;)
There's nothing in the world like Action Park!
Skriv svar