"Kyla kan stoppa T-banetåg"

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Sparkfot
Kontakt:

Re: "Kyla kan stoppa T-banetåg"

Inlägg av Sparkfot »

Björn:
Du har en poäng att arbetsbeskrivningen en så länge är lite luddig.. Jag vet inte varför lokalvårdare å YTL/ITL har varmare kläder, de tänkte väl inte på värdarna när uniformen togs fram.
F.ö så kan man lätt ta en ITL/YTL i deras gulajackor för att vara lokalvårdare bortsett att det står "Trafikledning" på ryggen.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Sparkfot skrev:Björn:
Du har en poäng att arbetsbeskrivningen en så länge är lite luddig.. Jag vet inte varför lokalvårdare å YTL/ITL har varmare kläder, de tänkte väl inte på värdarna när uniformen togs fram.
Äh, man har väl aldrig tänkt på det sättet. Huvudsaken är ju att trafikledarna inte ser likadana ut som tunneltågförare, sedan må resten av världen se ut som den vill :cheesygrin:
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

daniel_s skrev:
Sparkfot skrev:Björn:
Äh, man har väl aldrig tänkt på det sättet. Huvudsaken är ju att trafikledarna inte ser likadana ut som tunneltågförare, sedan må resten av världen se ut som den vill :cheesygrin:
Å andra sidan får väl tunneltågförarna en mindre hjärtattack varje gång de ser någon med gulväst/jacka med något rött på.. :wink:
Skriv svar