Född 1981 så tycker jag mig ha en hyfsad chans att överleva tills dess. Däremot är det väl lite lätt kört för er som är födda på 40-talet t.ex. Även om folk blir 100+, så är det faktiskt väldigt få svenskar som når den aktningsvärda åldern.
Själv gissar jag:
* Man har byggt spårväg till Backa, men framför allt har man byggt längs Södra Älvstranden. Tre linjer till Länsmansgården, (10:an förlängs).
* Man har byggt spårväg till Partille, förmodligen via Vallhamra Torg.
* Munkebäckslänken är väl nära förestående
* Man har byggt spårväg förbi vallgraven längs allén, det måste ju ske inom 50 år.
* Om man bygger mycket bostadslängor; En förlängning från Mölndal till Kållered kanske kan vara aktuell?
* På samma sätt bör vi väl kunna få den där Billdalslinjen till sist? Riktigt nice hade det varit om det gick att bygga hela vägen ner till
den gamla stationsbyggnaden i Särö, men då krävs att man bygger en hel del söderöver.
* Spårvagn till och från Landvetter skulle kunna vara något. Här kanske man t.o.m. kunde investera i snabbspår, tunnlar etc. och ev. använda speciella spårvagnar som kan nå 100 km/h?
* Delvis luftbana. Tänk vad trevlig t.ex. Avenyn kunde bli om spårvägen gick i hängbana

Jaja, det var lite framtidsdrömmande. Låt se vad herrarna har att komma med...