leifd skrev:orsaken til besöket i svarven, kan man ju undra över, men möjligen har man drabbats av fastbromsning under transporten.
Den har inte gått med en annan hjulprofil i Tyskland då?
Av vilken anledning skulle det göra det ? Gissar man håller sig till UIC-standard.
Annars skulle ju allt som kommer hit från kontinenten få svarvas om, knappast troligt....
Var samma sak med en av dom första leverade X60, man satte slag i hjul under transporten. Med avstängda batterier fungerar inte fastbromsningsskyddet och en X60/X61 har mycket bra tryckluftsbroms. Så jag tror att din teori om slag i hjul stämmer Leif.
rojje skrev:Var samma sak med en av dom första leverade X60, man satte slag i hjul under transporten. Med avstängda batterier fungerar inte fastbromsningsskyddet och en X60/X61 har mycket bra tryckluftsbroms. Så jag tror att din teori om slag i hjul stämmer Leif.
//Roger
Jo, jag misstänkte väl det, samma förhållande gäller ju X40 och egentligen alla fordon där fastbromsningsskyddet inte är i funktion. /Leif