Återbesök i Göteborg - nya rön om dubbelhållplatser!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Re: Återbesök i Göteborg - nya rön om dubbelhållplatser!

Inlägg av M_M »

Slagpåse skrev:Och missar Du din ansutning om vagnen är 3 minuter sen så HAR Du för dårlig bytesmarginal LÄS resevillkoren!!
Förlåt mig men det verkar som en del INTE kan läsa eller förstå skriven svenska eller är motagningsbara för information.
Nu vet vi iofs inte om det till exempel kanske var så att det skett ett byte från en försenad buss vid Redbergsplatsen eller försenad vagn på linje 5 vid dubbelvändslingan, fast då är det såklart det sena fordonets "fel" att det blev som det blev.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

TKO skrev:Jag har egentligen bara en fråga: - Har ni högtrafik kl 16 en lördag? :D
Prick 16?

De flesta butikerna på Hjalmar Brantingsplatsen stänger kl. 16 på lördagar om jag inte minns fel. Om du åkte 10 minuter före 16 så kan det väl ha varit en klunga eftersläntare som skulle hinna med ett ärende där? Iofs inte jättetroligt... däremot är det intressant att notera att vagnarna brukar vara riktigt välfyllda även på helger, till skillnad mot mitt intryck från andra platser där man mest bara verkar arbetspendla på vardagarna med kollektivtrafiken och alltid annars ta bilen...
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Slagpåse skrev:3 minuter från medväxeln stampbron/centralen är ibland ovanlighet och OM Du läst så kan en förare hållas ansvarig för att Du ramlar och skadar dig om han/hon släpper av utanför hpl.
Så som jag förstog det så var det inget stopp i trafiken utan kan ha varit så attvagnen varit 2 minuter sen beroende på dylika dörrhållare ifrån Kålltorp ner mot centralen.

Och missar Du din ansutning om vagnen är 3 minuter sen så HAR Du för dårlig bytesmarginal LÄS resevillkoren!!
Förlåt mig men det verkar som en del INTE kan läsa eller förstå skriven svenska eller är motagningsbara för information.

Finns en del orsaker till varför jag inte kör vagn men en av dom är att det finns "folk" som inte förstår eller är motagningsbara för information.........
Och du tar fortfarande det här på alldeles för stort allvar, trots att du inte jobbar i kollektivtrafiken längre. Känner jag LarryB rätt så kan han förmodligen resevillkoren betydligt bättre än de flesta av västtrafiks förare. Snälla Per-Erik, försök att läsa rätt nyanser i språket så kanske du får en behagligare tillvaro.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
LarryB

Inlägg av LarryB »

LarryB skrev:Det vore önskvärt med rejäla hållplatslängder på alla stans centralt belägna högt belastade hållplatser så att det ryms två hela ledvagnar.
Udden var inte riktad mot nån förare, här behövs bättre kapacitet så att både av- och påstigande kan avverkas snabbare.
LarryB skrev:Idag tog det tre minuter för "min" trea att snigla sig från Stampbrons medväxel in på hållplatsläget på Centralen - där rök min förbindelse. :(
Det var i detta fallet en slumpmässig resa, helt utan uttalad ambition att hinna med en viss vagn till en viss buss. Men jag tillät mig att, efter jag blev utsläppt på Drottningtorget, hade tagit ett par raska kliv runt posthuset och just då såg BlåX lämna hållplatsen, tillåta mig tanken att jag hade hunnit, om inte... :)
LarryB skrev:(Ja, ja, kom gärna med haranger om för kort refug och mina dåliga bytesmarginaler... :twisted: )
- Lät ju inte vänta på sig.. :lol:
/Lars B
Användarens profilbild
Pwer med ölmagen

Inlägg av Pwer med ölmagen »

Det var i detta fallet en slumpmässig resa, helt utan uttalad ambition att hinna med en viss vagn till en viss buss. Men jag tillät mig att, efter jag blev utsläppt på Drottningtorget, hade tagit ett par raska kliv runt posthuset och just då såg BlåX lämna hållplatsen, tillåta mig tanken att jag hade hunnit, om inte...

Hmmm?? När har vi fått samtrafik med blåx????
Perra-Spårvagnsförare!
Skriv svar