Regnbågsflaggor på SL:s bussar

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Bosse från Kärra

Re: Regnbågsflaggor på SL:s bussar

Inlägg av Bosse från Kärra »

Efter att frågan om reklam på bussar och spårvagnar som var en annan tråd här i forumet var det lite debatt.Men nu förstår jag att en flagga går väl ann.Skall man sätta allt på sin spets bör man väl bara flagga med svenska flaggan eller eller EU Flaggan för att vara så neutearal eller "lagom" som möjligt.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Niklas Karlsson skrev:Här tycker jag sannerligen det är på plats att du, TKO, motiverar din uppfattning om regnbågsflaggor på SL-fordon. Du känner säkert till att HBT-rörelsen är en av alla organisationer som arbetar för alla människors lika värde, och i min värld kan det ALDRIG vara fel att stödja kampen för mänskliga rättigheter.
Nej, däremot är det fel att kräva att alla andra ska vara med och stödja samma kamp. Ett bolag som är både skattefinansierat och i monopolställning ska vara väldigt försiktigt med att lägga pengar på saker som lägger utanför det givna uppdraget, som i det här fallet är att transportera människor.

(För säkerhets skull tillägger jag att jag är försiktigt positiv eftersom den nämnda kostnaden är en piss i havet.)
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Hittade denna länk till en blogg som bl. a. säger att SL och andra sponsorer "rasar" mot att AFA får delta i Prideparden (2007)

I år har festivalledningen dock beslutat att "grupper som använder sig av fysiskt våld" inte får delta i Prideparaden. Så nu är det AFA som rasar!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Skriv svar