Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Varför tog vi inte bort 1:a maj som helgdag istället för annandagpingst till förmån för 6:e juniJohan Eriksson skrev:Puggen, vet du vad "1a maj" är och vad som sker över hela världen då, eller är du för mycket till höger för att ha greppat det än?![]()
Micle:
Nej precis. Kan det bero på dåliga arbetsvillkor kanske eller ville de bara visa upp hur många sopbilar det finns i stockholm?TKO skrev:Ja fast det är väl egentligen inget svar på frågan varför sopåkarna demonstrerade...
/TKO
Vadå nedlåtande. Jag har inte alls på något sätt varit nedlåtande mot sopgubbar. Jag var bara nyfiken på vad de demonstrera för. Typiskt vänstern att ljuga och hitta på samt smutskasta andra. Annars är det alltid intressant att höra personer som verkar leva i en värld som sedan länge är borta men att de vägrar inse det till "the bitter end"...Johan Eriksson skrev:Vad lätt det är att identifiera en högerman som talar nedlåtande om arbetare som gör "skitjobbet" även åt dig, de är alltid lika förtjusta i polarisering!
Att försöka sätta motdebattören i ett visst generaliserat "åsiktsfack" för att däreigenom försöka göra dennes fråga/åsikt obsolet är både dumt och löjligt.Johan Eriksson skrev:Vad lätt det är att identifiera en högerman som talar nedlåtande om arbetare som gör "skitjobbet" även åt dig, de är alltid lika förtjusta i polarisering!
Johan Eriksson skrev: Puggen, vet du vad "1a maj" är och vad som sker över hela världen då, eller är du för mycket till höger för att ha greppat det än?![]()
polarisering?Johan Eriksson skrev:Vad lätt det är att identifiera en högerman som talar nedlåtande om arbetare som gör "skitjobbet" även åt dig, de är alltid lika förtjusta i polarisering!
Efter att ha titta lite närmare (wikipedia) så tycks det som om UK är ett av undantagen....antar att det är järndamen som spökar....Bobjörk skrev:Fast just i år hade vi varit lediga i alla fall även om inte 1 maj varit helgdag.
Synd bara att jag inte hittar något lag i den här staden som spelar...scotland_dan skrev: ja, ja antar att bollspelet också är ett av undantagen i världen....men ganska kul att spela
-Dan
Oro dig inte Johan jag vet vad du menade. Tänkte på detta tidigare (jag som har lagt till bold) men tyckte inte det var intressantJohan Eriksson skrev: ....Sopgubbarna använde väl sig av sina fordon i sin egen variant av 1a maj-tåg, att det var så knepigt trots att datum står under bilderna förvånar mig att ni inte kunnat räkna ut, "anledningen" är s a s redan serverad.
Helt riktigt att första maj inte är någon "stor" dag på andra sidan Nordsjön. Flera av mina engelska bekanta hade ingen aning om vad Internationalen var för en sång när jag frågade dem med anledning av att det var just första maj den dagen.scotland_dan skrev:Efter att ha titta lite närmare (wikipedia) så tycks det som om UK är ett av undantagen....antar att det är järndamen som spökar....Bobjörk skrev:Fast just i år hade vi varit lediga i alla fall även om inte 1 maj varit helgdag.
fast hon lever ju ännu trots visa sjukhusbesök nyligen...
ja, ja antar att bollspelet också är ett av undantagen i världen....men ganska kul att spela
-Dan