Stefan! Jag läste ditt inlägg ovan. Och eftersom denna diskussion är i ett öppet forum och inte skickat i personliga meddelanden tar jag mig friheten att lägga mig i.
Stefan_Brännström skrev:
Och för övrigt, jag spekulerar om precis vad jag vill. Det är ett öppet forum, och det hedrar dig inte precis att du av och till agerar självutnämnd expert, med den attityden.
Det är inte sällan som du påtalar för andra signaturer att du tycker att de inte verkar ha insikt, och antyder att de inte skall skriva p.g.a. detta.
Det Tony bad dig om var att sluta uttala dig om sådant som du inte har en aning om.
Du berättar om saker som om du var på det klara att det var så, helt enkelt självklarheter. Om det nu inte är så så vilseför du folk med dina - synbarligen - uppenbara men - dessvärre - felaktiga påståenden.
Stefan_Brännström skrev:
Jag kan din sort. Det finns nämligen folk som inte kan sätta sig in i något, utan att de plötsligt blir världsvana med besserwisser-attityd.
Så fins det din "sort"... usch vad fruktansvärt att dela in folk i "sorter", men i alla fall... den sorten som blir världsvana med besserwisser-attityd utan att sätta sig in.
Stefan_Brännström skrev:
Om jag visar intresse för spårvagnarnas bromsfunktion genom att spekulera, skall du givetvis uppmuntra det genom att förklara din syn på saken, men lägg inte till det någon bitsk kommentar som uppmanar mig att inte skriva alls, tack.
Det ger tydliga signaler om att enbart mycket pålästa personer är välkomna i forumet i din bok.
Du är välkommen att skriva i forum, men lite blygsamhet, ödmjukhet och trevlighet skadar inte.
Det skadar inte mig, dig Stefan, eller för den delen TonyM. Eller någon annan.