Ringsignaler...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Kronobergarn
- Kontakt:
Ringsignaler...
T-bamestationer som ringsignal... njaaaa... skulle vilja ha göteborgs utrop istället...
http://www.ringsignaler-loggor.se/funsounds.html
http://www.ringsignaler-loggor.se/funsounds.html
Vad hände med den?
Senast redigerad av MalteR den måndag 19 november 2007 21:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Öh? Det var ju du själv som började racka ner på den första utroparens uttal. Jag tror knappast någon tar illa vid sig, han blev sannolikt instruerad i hur han skulle uttala stationsnamnen, kanske av en Göteborgare?
Själv tycker jag det tillhör ett klassiskt stycke Stockholms historia. De lustiga utropen var trots allt ett stort samtalsämne i var och varannan ny C20-vagn, då det begav sig. Det var riktigt underhållande att åka tunnelbana på den tiden, minsann, ska ni veta.
Själv tycker jag det tillhör ett klassiskt stycke Stockholms historia. De lustiga utropen var trots allt ett stort samtalsämne i var och varannan ny C20-vagn, då det begav sig. Det var riktigt underhållande att åka tunnelbana på den tiden, minsann, ska ni veta.
daniel_s skrev:Då skulle du ha hört den ursprungliga!Calipo skrev:Fy vilken ful röst!
Jag har inte själv rackat ner på något, min mening:Vandraren skrev:Öh? Det var ju du själv som började racka ner på den första utroparens uttal. Jag tror knappast någon tar illa vid sig, han blev sannolikt instruerad i hur han skulle uttala stationsnamnen, kanske av en Göteborgare?
innehåller inte i sig någon värdering, utan är beroende av hur Calipos mening tolkas:daniel_s skrev:Då skulle du ha hört den ursprungliga!
Calipo skrev:Fy vilken ful röst!

Som ni kanske anar så ser jag inget som helst problem med att diskutera uttal, jag ville bara få det bekräftat att det var okej...