Ringsignaler...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Ringsignaler...

Inlägg av Kronobergarn »

T-bamestationer som ringsignal... njaaaa... skulle vilja ha göteborgs utrop istället...

http://www.ringsignaler-loggor.se/funsounds.html
Calipo
Kontakt:

Inlägg av Calipo »

Fy vilken ful röst!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Då skulle du ha hört den ursprungliga!
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Vad hände med den?
Senast redigerad av MalteR den måndag 19 november 2007 21:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Han fick sparken p.g.a. alltför många klagomål på uttalet av stationerna :wink: Minns att det var en del helt horribla felbetoningar i den versionen.
Vandraren

Inlägg av Vandraren »

"Nästa statiooooon... Gam-la staaaan..."

Typ. =)
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Är det verkligen politiskt korrekt att klaga på uttal? Tänk på att det finns många i samhället som har problem med att uttala orden rätt
: |
Vandraren

Inlägg av Vandraren »

Öh? Det var ju du själv som började racka ner på den första utroparens uttal. Jag tror knappast någon tar illa vid sig, han blev sannolikt instruerad i hur han skulle uttala stationsnamnen, kanske av en Göteborgare?

Själv tycker jag det tillhör ett klassiskt stycke Stockholms historia. De lustiga utropen var trots allt ett stort samtalsämne i var och varannan ny C20-vagn, då det begav sig. Det var riktigt underhållande att åka tunnelbana på den tiden, minsann, ska ni veta.
daniel_s skrev:
Calipo skrev:Fy vilken ful röst!
Då skulle du ha hört den ursprungliga!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Vandraren skrev:Öh? Det var ju du själv som började racka ner på den första utroparens uttal. Jag tror knappast någon tar illa vid sig, han blev sannolikt instruerad i hur han skulle uttala stationsnamnen, kanske av en Göteborgare?
Jag har inte själv rackat ner på något, min mening:
daniel_s skrev:Då skulle du ha hört den ursprungliga!
innehåller inte i sig någon värdering, utan är beroende av hur Calipos mening tolkas:
Calipo skrev:Fy vilken ful röst!
:P

Som ni kanske anar så ser jag inget som helst problem med att diskutera uttal, jag ville bara få det bekräftat att det var okej...
Skriv svar