Jag stolpar in här när allt det roliga redan är över, men ok, ett sladdisinlägg:
Buhna:
Jag har lite svårt för det här att knixa till Hagsätra till Älvsjö 'bara för att det är nära'. Det är inte överdrivet ofta den bussen går idag. Ska det nödvändigtvis(!) förlängas föredrar jag Ormkärr-Stuvsta (för den också).
Saknar halvcentrala södra tvärbanan, i denna framtiden kan det vara en genväg på Haningebanan (udda namn när bara en åttondel går där

) mellan Tyresö-Älvsjö-Kungens kurva. Då får *alla* södra tunnelbanorna en bra koppling till Älvsjö
Som alltid när vi gör sådan här framtidskartor är det lätt att dra till bytesstationer så fort det är teoretiskt möjligt, men det kan ju vara bättre att 'missa' ibland så ett närliggande område också kan få bra spårtäckning. Har inget bra exempel men blå till rotebro tex verkar lite krystat, finns det något där mer än byte till pendeltåg? Från de flesta områden blå täcker så tar man väl hellre bussen direkt till det snabbare pendeltåget.
annars är det bara Bä

:-D
Det blir till att bygga mer spår per år ifall det ska bli klart i tid. Lika bra att börja nu!
Ulrik Berggren skrev:Grenen mot Stuvsta bör av samma anledning förlängas till Huddinge C. Som gammal Huddingebo skulle jag dessutom föreslå att den från Snättringe passerar Utsälje och Milsten. Eller vad säger du Micke B?
Stuvsta eller Huddinge är väl hugget som stucket (JDS?), jag kan inte tänka mig att uppgiften blir mycket mer än att mata till pendeltåget (dvs att bussnätet är Huddingecentrerat spelar inte så stor roll) så det som avgör är väl vilken dragning som ger bäst exploateringsmöjligheter. Idag är Utsälje/Snättringe något tätare än omgivningen men även 2057 med extremt hög kollektivtrafikandel så har det nog plogats runt rejält i villaträdgårdarna innan tunnelbana blev aktuellt. Tack för namn-särskrviningen!
Nerdboy, lite faschinerad av att trots att jag bott i flera närliggande områden har jag aldrig hört Skogsäng. Trodde att du hade hittat på det tills jag kollade telekartan! Tänkte ett tag att -äng skulle vara ditt -sätra eller -gård
/m