En liten bild på en liten spårvagn i en liten stad

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Mohlin

En liten bild på en liten spårvagn i en liten stad

Inlägg av Mohlin »

Vid bildvisning på ett annat forum så passerade denna bild förbi. Jag tror inte jag visat den här tidigare.

Bild
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Trevligt, var är vi och när är detta?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Mohlin

Inlägg av Mohlin »

Vi befinner oss i Naumburg(Saale) i delstaten Sachsen-Anhalt i östra Tyskland och almanackan visar den 26 maj 2006
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Är det den staden som nyligen återöppnade en linje delvis och drivs av nån förening eller så?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Nils Carl Aspenberg

Inlägg av Nils Carl Aspenberg »

Sporveien har i sommer gått daglig for første gang siden 1991. Den skulle ta vinterpause i slutten av oktober, men det var initiativ til å forlenge kjøringen ut året. En vogn har gått i halvtimestrafikk til rundt kl 21. Under et kirkearrangement var det så mange reisende at det ble kjørt to tog i kvarterstrafikk. Tyvärr er halve sporveien revet.
o.diels

Inlägg av o.diels »

Hej,

Jag var i Naumburg för fem dagar sedan. Jag åkte med vagn 38, och vagnförararen sa att dagliga trafiken kommer förmodligen att fortsättas. De försöker att trafikera spårvägen som en normal linje i MDV (Mitteldeutscher Verkehrsverbund) i framtiden.

Hälsningar

Patrick
Ny spårväg för Kiel nu!
Skriv svar