Google Earth med Stockholms lokaltrafik

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Jo, det är ju mycket riktigt Haninge C som byter namn till Handen. Jag valde avsiktligt att ta med den ändringen redan nu eftersom namnbytet sker relativt snart.
Kristofer skrev:Snyggt jobbat!

En detalj bara: Du har döpt om Tungelsta till Hemfosa, och missat Hemfosas sanna placering.

Men jag är imponerad!
Tack Kristofer. Den namnändringen var tämligen oavsiktlig :wink: Jag har rättat felen och uppdaterat filen:
http://www.nada.kth.se/~ekengren/misc/S ... nsport.kmz
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Ytterligare missar har upptäckts - Molnby och Tippen saknades :oops: . Filen är uppdaterad (och nu har jag kontrollräknat alla stationer så nu ska allt vara med!).
Användarens profilbild
Salkin

Inlägg av Salkin »

Undrar om man skulle peta ihop en motsvarighet med anagramversionerna av stationsnamnen? :wink:
"Den döde kom cyklande från vänster."
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Salkin skrev:Undrar om man skulle peta ihop en motsvarighet med anagramversionerna av stationsnamnen? :wink:
Det är ok för mig om du vill använda den och pilla på stationsnamnen....
Användarens profilbild
Salkin

Inlägg av Salkin »

Tack, det var mest en knasig idé bara. Men jag kanske gör det ändå, vi får se. :)
"Den döde kom cyklande från vänster."
Darkwand

Inlägg av Darkwand »

Jag tycker att man anar den gamla banvallen för roslagsbanan till eddavägen i djursholm. Jag kanske bara ser i syne dock.
Chrille B

Inlägg av Chrille B »

Darkwand skrev:Jag tycker att man anar den gamla banvallen för roslagsbanan till eddavägen i djursholm. Jag kanske bara ser i syne dock.
Nej, det gör man faktiskt. Jag har gått den vägen och den syns knappt från marken, men i GE syns den. Först som en väg till Djursholmstorg, sedan en gångväg till Framnäsviken ungefär, sedan som ett slags alle.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Ack! Jag uppdaterade Google Earth häromdagen och nu är stationssymbolerna ersatta med små rosa ballonger! :o Någon annan som har drabbats av samma sak?
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Va! Nää, vad fånigt :x

Jag använde de inbyggda ikonerna när jag gjorde filen, och nu har de bytt ut dom mot ballonger. Suck!

Det går att lägga in egna ikoner i filen. Ska försöka göra det vid tillfälle. Och justera linjerna så att de ligger rätt på kartan (av någon anledning så har allt hamnat lite snett efter en kartuppdatering).
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Apropå Google Earth... Jag upptäckte nyss att alla busshållplatser verkar finns med på Google Maps: http://maps.google.se
Användarens profilbild
Luddsson

Inlägg av Luddsson »

kildor skrev:Apropå Google Earth... Jag upptäckte nyss att alla busshållplatser verkar finns med på Google Maps: http://maps.google.se
Har inte kollat 100%igt, men även tunnelbanestationerna verkar finnas med.
Användarens profilbild
Maria

Inlägg av Maria »

Tack för det. Jag har laddat ner Stockholms spårnät i Goggle Earth nu.
Hälsningar Maria i Göteborg
Skriv svar