Erik Sandblom skrev:Peter-Kbh skrev:Att se hur islamiseringen breder ut sig i det sekulariserade Sverige är inget man bryr sig om på det här stället.
Du tycks ha missat att det är krig i Irak, och att miljoner människor har drivits på flykt. När ens familj har avrättats och man lever under dödshot så behöver man hjälp, och därför ska vi hjälpa dom här människorna med ett nytt liv i Sverige, om dom ber om det.
Som Olof Palme påpekar på länken nedan så är fördomar något vardagligt som finns hos dom flesta. En titt i spegeln och lite reflektion brukar ge tillfälle att rensa själsligt ogräs.
http://www.hiphoptexter.com/text.asp?textid=815
Och du tycks ha missat att det inte råder krig i Irak. Är dom oense inom landet vilket också resulterar i dödsfall? Ja absolut, men i större delen av Irak så råder fred.
Det finns ingens om helst anledning att ta in en massa ointegrerbara, invandrare när de inte råder fullskaligt krig. Det finns platser på jorden som har det värre, men som man inte ger uppehållstillstånd.
Jag vet mycket väl hur du ser på det. Och jo, humanismen är en fin tanke; men jag är inte beredd att offra hela min kultur, mina värderingar, mina normer i humanismens namn.
Som jag sa tidigare, demografin i Sverige ändras. Dock inte i positivt riktning.
Massor med (respekterade) människor säger att den typ av invandring som Sverige tar emot kommer ligga henne i fatet. Detta är något vi redan ser med de sociala problem som inte hade funnits om det inte var för mass-invandringen.
Man skulle varit smart att ta in de människor som behövs, då hade kanske attityderna mot invandringen sett annorlunda ut. Det kan du jämföra med i 60-talet, den gången tog Sverige in det man behövde, varken mer eller mindre, och folk hade inga större problem med det. Men den tiden är förbi, kvoten är täck sedan länge.
Sverige har en extrem invandringspolitik. Det finns inget land i hela västvärlden som tar emot så mycket invandrare som Sverige. Det lustiga är, att du ser inte det som Sveriges problem, utan alla andras problem.
När vi som är emot invandring säger att Sverige tar allt för många, då brukar ni svara: "Ja EU måste fördela invandringen". Det ni tycks ha missat är att de andra länderna inte vill ta emot fler. Sen kan Sverige gnälla bäst fan dom vill...
Det måste till en ändring. Det sura äpplet kommer att smaka åt helvetes till om några år, om det inte ändras.