218 skrev:Är det "Thåström" på T Röd som brukar köra med egna varianter på utrop? Kul, mer sådant!
218
Eller bara otroligt j-a tradigt att lyssna på station efter station. Däremot är han effektiv vid stationsuppehållen till skillnad från många andra på 2:an, men i övrigt körsätt precis lika illa och okomfortabelt som man alltid gjort på bana 2. C4-sjukan?
daniel_s skrev:Självklart krävs det tålamod för att köra snyggt, har man inte det kan man inte köra snyggt med någon vagntyp! (Många kör förfärligt dåligt med C20.)
Jag vågar dock påstå att med rätt körteknik är det bara för att stå ut med de långsamma tågen framför som man behöver tålamodet!
Brukar man inte köra C20 med automatik (dvs att man trycker på en knapp så kör tåget själv till nästa station)?
daniel_s skrev:Självklart krävs det tålamod för att köra snyggt, har man inte det kan man inte köra snyggt med någon vagntyp! (Många kör förfärligt dåligt med C20.)
Jag vågar dock påstå att med rätt körteknik är det bara för att stå ut med de långsamma tågen framför som man behöver tålamodet!
Brukar man inte köra C20 med automatik (dvs att man trycker på en knapp så kör tåget själv till nästa station)?
Du menar ATO som finns på Tub1? Den får man väl inte använda, vad jag hört. Den lär köra sämre än en dålig förare, vilket inte vill säga lite.
Nej ni har nog rätt, det är inte thåström. den där har ju mustach. Ville nog gärna att det skulle vara han och så tyckte jag nog det var det.. fel av mig..
Thåström brukar stå upp och köra, ja..
Åkte för övrigt med en förare på 2:an idag som hade riktigt jävla dålig körstil. Gasa, tvärbromsa, gasa, tvärbromsa. Vid konstull ramlade en äldre man och slog sig illa på grund av körstilen..
Jag har provat samtliga Cx-typer utom C1. Jag tycker samtliga är lätta att köra mjukt!! Vissa kombinationer av flera olika vagntyper i samma Tsä gjorde det svårare men fullt möjligt!! Tråkigt att vissa Förare inte bryr sig om att köra snyggt!!
M.V.H
CB.
Cecil Bergsteen skrev:Jag har provat samtliga Cx-typer utom C1. Jag tycker samtliga är lätta att köra mjukt!! Vissa kombinationer av flera olika vagntyper i samma Tsä gjorde det svårare men fullt möjligt!! Tråkigt att vissa Förare inte bryr sig om att köra snyggt!!
M.V.H
CB.
Va har du inte kört C1 Det har jag har faktiskt jag. Samt även C14z och allandra Cx utom C10/C11 roligast var C5.
Mvh AGR
(en ung förare som går under det smekamnet bland många boende på fruängengrenen)
Är inte 2:ans "Thåström" lång och brukar stå upp och köra eller är det jag som misstar mig?
Måste finnas 2 på 2:an som kallas Thåström, för jag tänker på samma som dig..
Man,Vit,25-30, Krulligt mörkt hår,står alltid upp, använder högerhanden vid körning av C20, hans utrop brukar låta: "Då drar vi till Mörby Centrum" "Till Mörby" "Akta er för dörrarna, jag stänger dem." Visa turer med Cx kunde man höra honom sjunga också.