När vi ändå snackar Cx...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
simonbertilsson

När vi ändå snackar Cx...

Inlägg av simonbertilsson »

Bild
Liljeholmen 13'e aug 2007
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Mycket snyggt. Liknar en av mina gamla, fast bättre. 8)
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
simonbertilsson

MalteR skrev:Mycket snyggt. Liknar en av mina gamla, fast bättre. 8)
Man tackar! :)
Ulf

Inlägg av Ulf »

Hehe, det är "thåström" som kör..

(en ung förare som går under det smekamnet bland många boende på fruängengrenen)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Ulf skrev:Hehe, det är "thåström" som kör..

(en ung förare som går under det smekamnet bland många boende på fruängengrenen)
Är inte 2:ans "Thåström" lång och brukar stå upp och köra eller är det jag som misstar mig?
218

Inlägg av 218 »

Är det "Thåström" på T Röd som brukar köra med egna varianter på utrop? Kul, mer sådant!

218
Användarens profilbild
Karsten

Inlägg av Karsten »

218 skrev:Är det "Thåström" på T Röd som brukar köra med egna varianter på utrop? Kul, mer sådant!

218
Eller bara otroligt j-a tradigt att lyssna på station efter station. Däremot är han effektiv vid stationsuppehållen till skillnad från många andra på 2:an, men i övrigt körsätt precis lika illa och okomfortabelt som man alltid gjort på bana 2. C4-sjukan?
Användarens profilbild
Luddsson

Inlägg av Luddsson »

....................................
Senast redigerad av Luddsson den fredag 21 september 2007 23:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Luddsson

Inlägg av Luddsson »

....................................
Senast redigerad av Luddsson den fredag 21 september 2007 23:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Måste bara säga att det var en riktigt bra bild :D
Användarens profilbild
simonbertilsson

kildor skrev:Måste bara säga att det var en riktigt bra bild :D
Det var skoj att höra! :)
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Självklart krävs det tålamod för att köra snyggt, har man inte det kan man inte köra snyggt med någon vagntyp! (Många kör förfärligt dåligt med C20.)

Jag vågar dock påstå att med rätt körteknik är det bara för att stå ut med de långsamma tågen framför som man behöver tålamodet! :D
Användarens profilbild
simonbertilsson

daniel_s skrev:Självklart krävs det tålamod för att köra snyggt, har man inte det kan man inte köra snyggt med någon vagntyp! (Många kör förfärligt dåligt med C20.)

Jag vågar dock påstå att med rätt körteknik är det bara för att stå ut med de långsamma tågen framför som man behöver tålamodet! :D
Brukar man inte köra C20 med automatik (dvs att man trycker på en knapp så kör tåget själv till nästa station)?
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

simonbertilsson skrev:Brukar man inte köra C20 med automatik (dvs att man trycker på en knapp så kör tåget själv till nästa station)?
Nej, det brukar man inte. På tunnelbana 1 (gröna linjen) förekommer det i och för sig, men det går inte mjukt då.
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

simonbertilsson skrev:
daniel_s skrev:Självklart krävs det tålamod för att köra snyggt, har man inte det kan man inte köra snyggt med någon vagntyp! (Många kör förfärligt dåligt med C20.)

Brukar man inte köra C20 med automatik (dvs att man trycker på en knapp så kör tåget själv till nästa station)?
Du menar ATO som finns på Tub1? Den får man väl inte använda, vad jag hört. Den lär köra sämre än en dålig förare, vilket inte vill säga lite.

//Lars S
Användarens profilbild
Micke Asklander
Kontakt:

Inlägg av Micke Asklander »

Det är vad du har hört, men inte kört.
Jag har kört, men inte hörtden prata iallfall.
Bätte att veta än att höra
ännu en dag
Ulf

Inlägg av Ulf »

Nej ni har nog rätt, det är inte thåström. den där har ju mustach. Ville nog gärna att det skulle vara han och så tyckte jag nog det var det.. fel av mig..

Thåström brukar stå upp och köra, ja..

Åkte för övrigt med en förare på 2:an idag som hade riktigt jävla dålig körstil. Gasa, tvärbromsa, gasa, tvärbromsa. Vid konstull ramlade en äldre man och slog sig illa på grund av körstilen..
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

CX Lättkörda!!

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Jag har provat samtliga Cx-typer utom C1. Jag tycker samtliga är lätta att köra mjukt!! Vissa kombinationer av flera olika vagntyper i samma Tsä gjorde det svårare men fullt möjligt!! Tråkigt att vissa Förare inte bryr sig om att köra snyggt!!
M.V.H
CB.
AGR
Kontakt:

Re: CX Lättkörda!!

Inlägg av AGR »

Cecil Bergsteen skrev:Jag har provat samtliga Cx-typer utom C1. Jag tycker samtliga är lätta att köra mjukt!! Vissa kombinationer av flera olika vagntyper i samma Tsä gjorde det svårare men fullt möjligt!! Tråkigt att vissa Förare inte bryr sig om att köra snyggt!!
M.V.H
CB.
Va har du inte kört C1 :wink: Det har jag har faktiskt jag. Samt även C14z och allandra Cx utom C10/C11 roligast var C5.
Mvh AGR
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Luddsson skrev:
Sparkfot skrev:
Ulf skrev:Hehe, det är "thåström" som kör..

Är inte 2:ans "Thåström" lång och brukar stå upp och köra eller är det jag som misstar mig?
Måste finnas 2 på 2:an som kallas Thåström, för jag tänker på samma som dig..
Man,Vit,25-30, Krulligt mörkt hår,står alltid upp, använder högerhanden vid körning av C20, hans utrop brukar låta: "Då drar vi till Mörby Centrum" "Till Mörby" "Akta er för dörrarna, jag stänger dem." Visa turer med Cx kunde man höra honom sjunga också.
Skriv svar