Oslo sporveier har nå ingått kontrakt med Siemens om levering av 99 t-bane vogner til Oslo's t-bane nett, se http://www.sporveien.no/cgi-bin/wbch3.exe?ce=3777
Se også artikkel på Siemens sine nettsider: http://www2.siemens.no/presse/article.j ... eID=901469
Vognene er av samme type som vognene som går i Wien, se forøvrig: http://www.siemens.com/page/1,3771,2588 ... -0,00.html
Andreas
Oslo får 99 t-bane vogner fra Siemens
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Bra att de valde vagn som ser ut som en tunnelbanevagn, det fanns ju andra alternativ som inte såg kloka ut.
Vilka försvinner först? T1-1-T4?
Vilka försvinner först? T1-1-T4?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Följande krav ställs på vagnarna (citat):
a Vognene skal ha et høyt sikkerhetsnivå
a Vognene skal være miljøvennlige
a Vognene skal være bekvemme både for passasjerer og personell
a Vognene skal være tilpasset bevegelseshemmede
a Vognene skal være pålitelige og ha lang levetid
a Vognene skal være lette å vedlikeholde
a Vognene skal takle skiftende klimatiske forhold
När det gäller den sista punkten, att tackla skiftande klimatförhållanden, ska det bli MYCKET intressant att se om man väljer samma lösning som för C20 i Stockholm. Dvs ej öppningsbara fönster ihop med undermålig ventilation och avsaknad av AC. Klimatet bör rimligtvis vara jämförbart mellan Oslo och Stockholm.
Vänliga hälsningar
Gunnar Eriksson
a Vognene skal ha et høyt sikkerhetsnivå
a Vognene skal være miljøvennlige
a Vognene skal være bekvemme både for passasjerer og personell
a Vognene skal være tilpasset bevegelseshemmede
a Vognene skal være pålitelige og ha lang levetid
a Vognene skal være lette å vedlikeholde
a Vognene skal takle skiftende klimatiske forhold
När det gäller den sista punkten, att tackla skiftande klimatförhållanden, ska det bli MYCKET intressant att se om man väljer samma lösning som för C20 i Stockholm. Dvs ej öppningsbara fönster ihop med undermålig ventilation och avsaknad av AC. Klimatet bör rimligtvis vara jämförbart mellan Oslo och Stockholm.
Vänliga hälsningar
Gunnar Eriksson