Blandade tågbilder

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
JayC

Blandade tågbilder

Inlägg av JayC »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

:)
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Är inte andra bilden Sävelången och nordost om Floda?
Huset längst till höger i skogen låg framför mitt barndomshem.
Olaf Lindström
Kontakt:

Inlägg av Olaf Lindström »

Är det så otroligt jobbigt att svara på ett inlägg, så fort det kommer bilder med kvalitet så bara passeras det för att disskutera inventarienummer på någon toalettstol i X53-5 1337 eller liknande. Fram för mer kvalitativa bildinlägg likt detta!

Första bilden: Härligt ljus i kombination med rimfrosten, det gör bilden bra. Samma med stolparna i förgrunden, desto mindre intressant motiv kanske men det är ju inte fokus på bara det. :)

Andra bilden: Vilken fotoplats, gillar skarpt vattnet och att du tar med mycket av det landskapet, som verkligen förtjänar o visas!

Tredje bilden: Udda känsla, på något sätt "intryckt" med järnvägen mellan hus och träd. Snygga färger, speciellt på buskagen.

Fjärde bilden: Kompositionen gillas, vagnarna är en grymt bra färgklick mot det tråkiga gråa loket och himlen i mina ögon. Vägen som försvinner ut i omtsatt riktning är också bra.

Femte bilden: Mer vardags/dokumentativt, gillar väl inte den lika mycket som de andra får jag erkänna. Lite rörigt med stolparna bakom me alla bilder måste ju tas så "mupparna" om 30år får se bilder av hög kvalitet och korrekt exponering... :)

Sjätte bilden: Till skillnad från TMZ'a bilden är himlen mer livad och dessutom är loket o landskapet snyggt grönt mot naturen. Grymt snygg komposition, avundas att din bild blev så mycket bättre än min från samma tillfälle!

Så kom igen ni andra, det är inte omöjligt o fälla såväl en stor kommentar som en liten, det uppskattas av alla och sporrar. Gyllene regeln någon? 8)

(Obs. inte kritik mot grovsnus inlägg utan den allmäna stämningen här som jag upplever det! :wink: )
Mvh: Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Håller med Olaf. Fina bilder där Jay. Tycker också att det är lite tråkigt ibland när folk inte vill kommentera vad jag upplever som väldigt bra bilder medan en rätt alldaglig bild kan diskussioner på flera sidor om vad det är för nummer, busstyp eller dylikt hålla på ständigt. Kanske jag hamnat på fel forum :?:
Pentax for life!
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Puggen skrev:Håller med Olaf. Fina bilder där Jay. Tycker också att det är lite tråkigt ibland när folk inte vill kommentera vad jag upplever som väldigt bra bilder medan en rätt alldaglig bild kan diskussioner på flera sidor om vad det är för nummer, busstyp eller dylikt hålla på ständigt. Kanske jag hamnat på fel forum :?:
Det tråkiga är att det finns få sådana forum. På FS får man ju bara undantagsvis en och annan kommentar.

Men det var ett trevligt bildpotpurri Jay. Olaf har redan sagt resten (cred till honom!)... ;)
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
JayC

Inlägg av JayC »

Tack till Olaf, Puggen och Simon för era kommentarer.
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Jag gillade bild 3 mycket, är lite modelljärnvägskänsla över det. Bild 6 var också en av mina favoriter. Det som var trevligt med dessa bilder var variationen på motiven, inte sex bilder på samma spårvagn/buss/pendeltåg. Det andra som tilltalar mig var att man ser naturen runt tågen. Inte bara ett stort lok som täcker hela bildrutan.

Bra och trevliga bilder då de är naturtrogna. De tror jag fler tycker, även om man inte alltid lämnar kommentarer. Man kan även njuta i det tysta :wink:

Mikael
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Något svar blev det inte där tyvärr?

Håller faktiskt med men jag tror att man blir mer eller mindre bortskämd med alla dessa bilder som nästan alltid är av stor kvalitet och tagna med både känsla och precision för att fånga ett objekt.

Fotar mycket själv men inte av intresset att fånga fordon på bild utan mer av vardaglig natur.

Att lägga ut bilder utan att få kommentarer är inget ovanligt för egen del heller men inte tycker jag det är något fel.
Ta inte för givet att få kommentarer på era bilder helt enkelt, det blir mycket roligare då det faller in kommentarer.

Vill du ha synpunkter och kommentarer är det bättre med en fotoklubb eller att lägga upp dom på de otaliga fotosidorna som finns på webben.

Har inga direkta favoriter på detta forumet då de flesta faktiskt är av bra standard, se på de som dagligen laddar upp vyer och objekt från allt möjligt och gör det helt enkelt roligare att se på korten, det handlar helt enkelt inte om att bara visa upp en A32 utan även dess omgivning och det är där det blir annorlunda och kanske värt att kommentera?

Personligen är jag inte intresserad av just fordonen på bilderna utan om hur de framställs på bilden och försöka ana hur fotografen tänkte i fotoögonblicket.

Ta inte saker och ting för givet helt enkelt. smaken är ju som baken... :wink:
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Väldigt trevliga bilder allihop, jag tänker inte ens försöka välja ut en favorit. :)

Vad gäller kommentarer på bilder så är det inte lätt att veta vilket ben man ska stå på. En del bildvisare blir sura om de inte får ett antal kommentarer, å andra sidan har det hänt att jag har gett en kommentar och istället fått sura påhopp av andra om att jag skulle tillhöra en klubb för inbördes beundran. I ett par fall har det till och med varit bildvisaren själv som har blivit sur för att min kommentar har handlat om fel saker. :?
Låst