"Axén Olin vill stoppa tiggarligor" (Stockholm)

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

NerdBoy skrev:
Byggare Bob skrev:Och just dessa tiggarlappar innebär egentligen en potentiell brandfara i och med att de är inplastade, vilket i sin tur kan antingen räknas som "farlig beskaffenhet" eller "avsevärd olägenhet".
Jag antar att du skämtar men kan ändå förtydliga att lapparna inte är inplastade, de är utskrivna på exakt samma fotopapper som vanliga svenssons får ut sina semesterbilder på.
Nä, jag skämtar inte, vi svenskar är alldeles för slapphänta att följa lagboken till punkt och pricka.
Hade vi gjort det så hade dessa tiggare lämnat Sverige för länge sedan.
Se Sovjet och Kuba som ett föredöme...
Vi har det allldeles för bra... :?

Tur att jag aldrig blev polis, så :twisted: nitisk som jag är dagligdags... :shock:

Och "tiggarlapparna" är inget fotopapperlaminerade d v s inte på fotopapper, utam vanliga A5 som plastats in... :!:
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Byggare Bob skrev:Nä, jag skämtar inte, vi svenskar är alldeles för slapphänta att följa lagboken till punkt och pricka.
Hade vi gjort det så hade dessa tiggare lämnat Sverige för länge sedan.
Se Sovjet och Kuba som ett föredöme...
Vi har det allldeles för bra... :?

Tur att jag aldrig blev polis, så :twisted: nitisk som jag är dagligdags... :shock:
Om du är allvarlig nu så är det nog ingen risk att du hade blivit antagen.
Byggare Bob skrev:Och "tiggarlapparna" är inget fotopapperlaminerade d v s inte på fotopapper, utam vanliga A5 som plastats in... :!:
Alla lappar jag har sett har varit på exakt samma fotopapper som man får ut såväl "analoga" som digitala bilder på hos alla vanliga fotohandlare. Framsidan har en blank yta, baksidan är lite strävare och försedd med tillverkarens logotyp i ett mönster i svagt tryck.

Kolla här: http://helgo.net/barse/archives/000278.html
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Tack för detta förslag. Själv avskyr jag dessa tiggare. De är så irriterande när de går med sina fördömda lappar. Man vill bara köra ut dom. Inte ovanligt att man stöter på de på vägen till och hem från skolan i stortsett varje dag.

DE SKALL BORT!
Pentax for life!
Användarens profilbild
Magnus_J
Kontakt:

Inlägg av Magnus_J »

nån skrev på den länken.
de är ju aldrig på bussarna...

nä det ärväl lättare att slinka in på tuben. undrar om de har 30dagars kort?

har jag tid ska jag skugga nån en dag.. för skojs skull.
nån som vill hänga på ? :lol: :roll:
Användarens profilbild
Jan-Olov Hammarström

Inlägg av Jan-Olov Hammarström »

Vi måste sluta vara så naiva. Det är organiserat tiggeri och för mig får de tigga var de vill men inte i vagnar på tunnelbana eller spårväg/järnväg.
För mig är det ointressant att åka kollektivtrafik om jag måste råka på dessa människor när jag åker till jobbet eller bion, då tar jag bilen istället.
err

Re: "Axén Olin vill stoppa tiggarligor" (Stockholm)

Inlägg av err »

Hej,

Min artikel om tiggeri:

http://91.146.104.209/~janaudi/tiggeri-stockholm/

Hälsningar
Hej :)
Skriv svar