Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Har du inte hört talas om abbonemang eller för den delen lån av bussar.Daniel F skrev:För att Sergels Torg inte ligger i Örebro? D'oh...Leif D skrev:Okej ????
Förklara gärna för mej på vilket sätt ?
Och varför inte en Örebrovagn skulle kunna vara vid Sergels Torg......
//Leif D
Först bilden då....Fredrik Klint skrev:Stadsbussar används mer eller mindre aldrig som abonneringsvagnar på längre sträckor. De flesta har tvåstegade v-lådor och toppar kanske 65km/h, då tar det lååååång tid att åka längre sträckor.
Med reservation för faktafel angående bussen på bilden
Du behöver väl inte överreagera så !Daniel F skrev:Ett meddelande då till samtliga läsare av detta inlägg:
Min poäng med bilden var att det var ovanligt att se en Örebro-buss vid Sergels Torg. Jag tänkte att det vore kul att se, men nästa gång så ger jag blanka fan i att ta någon bild. Sen om nu uppenbarligen ett antal personer går i taket över att jag anser att bussen är malplacerad är inte mitt problem.
Hade en SL-buss varit i Göteborg så hade den också varit malplacerad i mina ögon - oavsett anledning till varför den var där. Eller en buss från Sidney i Azerbadjan.
Jag ska inte behöva sitta här och försvara mina inlägg när det endast handlar om att visa en bild som jag först trodde kunde vara kul att se.
Jag har ingenting emot att det uppstår en debatt kring min bild, tvärt om. Det jag däremot har något emot är att bli attackerad med en massa onödigt tjaffs om huruvida bussen skulle vara malplacerad eller inte och av någon konstig anledning hålla på att "överbevisa" mig om att jag har fel i att bussen är malplacerad. Bussen hör de facto inte hemma i Stockholm utan i Örebro - alltså malplacerad. Varför anmärka på detta enkla?Leif D skrev:Du behöver väl inte överreagera så !
Visst kan de vara trevligt att se lite ovanliga bussar på ovanlga platser, men så ovanligt är det ju inte.
Tål du sedan inte att det råkar uppstå en debbat om/kring din bild eller ditt inlägg, ja då får du väl låta bli då, men jag tycker de vore synd.
//Leif D
Om Daniel och Fredrik med flit missförstår jag med flit skulle missförstå att bussen har fel målning för att befinna sig där den är så är det upp till er.Fredrik Klint skrev:Daniel F: Jag håller med dig och tycker också att bussen har hamnat fel men en del andra människor på detta forum verkar med flit missförstå och ska prångt bevisa motsatsen och få det till att det är helt normalt. Om nu detta är så normalt så skulle det väl rulla alla möjliga typer av bussar från alla möjliga typer av företag i alla möjliga orter och städer i Sverige. Det verkar ju helt normalt och inte ett dugg malplacerat... SL-bussar i Haparanda och Malmö-bussar i Norrköping, inget konstigt alls!