Nu börjar det bli fart på M32-leveranserna!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Tycker vagnen känns lite som när man försökte installera windows 95 på sin gamla 386:a - en riktigt seg pc med andra ord. Fördröjning när man trycker på växelväljare och andra knappar, inte minst på pekskärmen. Och när den hänger sig är det bara en sak som gäller - ctrl-alt-del. Sen är det ju skakningarna i sidled, men nu ska det göras tester på en vagn med dämpare under stolen, får väl hoppas att det hjälper. Undrar bara om det inte blir svårt att pricka rätt knapp när man själv sitter still men vagnen slänger och far till höger och vänster. Återstår att se.
Hehe, vilka knappar sitter i närheten?Hamnen skrev:Tycker vagnen känns lite som när man försökte installera windows 95 på sin gamla 386:a - en riktigt seg pc med andra ord. Fördröjning när man trycker på växelväljare och andra knappar, inte minst på pekskärmen. Och när den hänger sig är det bara en sak som gäller - ctrl-alt-del. Sen är det ju skakningarna i sidled, men nu ska det göras tester på en vagn med dämpare under stolen, får väl hoppas att det hjälper. Undrar bara om det inte blir svårt att pricka rätt knapp när man själv sitter still men vagnen slänger och far till höger och vänster. Återstår att se.

-
-
Jag trodde båda hallarna var samlade under beteckningen Gårda, särskilt med tanke på hur nära varandra de är belägna.
Har promenerat flera gånger över bron till Turionhuset så det handlar inte om att jag inte har koll på hur faciliteterna ser ut.
Jag var t.ex. och spanade in i Rantorgshallen den 25:e augusti 2004 för att få en syn på Sirio, men det blev en lång omväg till utsidan mot motorvägen för att få se den (skyltad L3 vid tillfället).
Har promenerat flera gånger över bron till Turionhuset så det handlar inte om att jag inte har koll på hur faciliteterna ser ut.
Jag var t.ex. och spanade in i Rantorgshallen den 25:e augusti 2004 för att få en syn på Sirio, men det blev en lång omväg till utsidan mot motorvägen för att få se den (skyltad L3 vid tillfället).
Satsa på Spårvägarna
- Erik Sandblom
- Nils Carl Aspenberg
-
Mycket fin att köra!
De som känner sig osäkra, och ibland rädda, klagar, som ett sätt att bearbeta känslorna. Detta är helt naturligt och inget man skall bedöva.
När allt kommer omkring, är det (om man nu måste se det så) lättare att framföra M32 än M31, då man har mindre moment att utföra, dock med mer (system info.) att hålla koll på. (Läs det som en parantes endast)
Sedan finns det ju dom som går loss totalt på M32an och tatuerar Fuglesang på ryggen innan dom tar ut detta vidunder på uppdrag.
Men det är ju en annan historia...
De som känner sig osäkra, och ibland rädda, klagar, som ett sätt att bearbeta känslorna. Detta är helt naturligt och inget man skall bedöva.
När allt kommer omkring, är det (om man nu måste se det så) lättare att framföra M32 än M31, då man har mindre moment att utföra, dock med mer (system info.) att hålla koll på. (Läs det som en parantes endast)
Sedan finns det ju dom som går loss totalt på M32an och tatuerar Fuglesang på ryggen innan dom tar ut detta vidunder på uppdrag.
Men det är ju en annan historia...
- Förare - GS
-
Re: .
Vagn som vagn...Slagpåse skrev:Inte alltid jag håller med dig men denna fråga ställer jag mig in i ledet och tycker det är fult, tur att det är bara vänstersidan än sålänge.Erik Sandblom skrev:Synd att de får reklam bara. Att se Sirio med reklam är som att se en ballettdansös snubbla mitt i en manöver.
Att man ser M32 allt mer ofta nu är att man får mindre å mindre vagnsfel ute på stan.
Vår M32:a till skillnad från 32:an i Stockholm är ju rätt släthuggen.
Så lite reklam som kontrast skadar kanske inte.
- Förare - GS
- Erik Sandblom
SafetyFirst skrev:Vår M32:a till skillnad från 32:an i Stockholm är ju rätt släthuggen.
På insidan är reklam okej i skarven mellan tak och vägg. Men på utsidan är det plottrigt. "Kontrast" är för övrigt det argument som kl-ttr- och deras beskyddare använder.
Som exempel på plottrigt så kan jag ta Haglöds framsida som gott exempel, och Aftonbladets som dåligt.
http://www.haglofs.se
http://www.aftonbladet.se
-
Jag utgår från att du Inte syftar till Min kommentar när du i ditt inlägg blandar ihop Mig med kl-ttr- och dess beskyddare. I annat fall var det ett fult försök.Erik Sandblom skrev:SafetyFirst skrev:Vår M32:a till skillnad från 32:an i Stockholm är ju rätt släthuggen.
På insidan är reklam okej i skarven mellan tak och vägg. Men på utsidan är det plottrigt. "Kontrast" är för övrigt det argument som kl-ttr- och deras beskyddare använder.
Som exempel på plottrigt så kan jag ta Haglöds framsida som gott exempel, och Aftonbladets som dåligt.
http://www.haglofs.se
http://www.aftonbladet.se
Kontrast är vad jag menar, och inget annat. Åsikten som jag nämnde är förövrigt är Min, och jag utgår självfallet från att inte alla håller med mig.
- Förare - GS