
Rådhuset infart söderut... Portalen är en klassiker, tycker jag. Foto 21 december 2006.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Stationen är definitivt värd ett besök! Det finns en hel del "artefakter" att upptäcka, med skyltar där varje objekt har fått sin egen lilla historia, med anknytning till Kungsholmen.LÅ1 skrev:Tvivlar på det! Stationen är ju utsprängd i berget! Men jag har läst en artikel på det temat! Man "hittade" postalen mm när man bygde stationen!Kantorn skrev:Är inte den portalen original på platsen? Dvs den var där när de byggde? Eller är det bra nåt som jag har hört, men som är en lögn?
Fredrik!Fredrik Klint skrev: Rådhuset infart söderut... Portalen är en klassiker, tycker jag. Foto 21 december 2006.
"Historiska kvarlämningar" är ett genomgående tema på stationen. Utsmyckningarna föreställer rester av gamla byggnader. Wikipedias artikel är intressant (och innehåller en rysligt bra bild på rulltrapporna).Kantorn skrev:Är inte den portalen original på platsen? Dvs den var där när de byggde? Eller är det bra nåt som jag har hört, men som är en lögn?
Måste instämma på den punkten, ett mycket trevligt gäng som kör tåg på trean, jag upplevde att stämningen på trean var bra mycket bättre än på ettan när jag körde där! Det märks även när man kollar på medelanställningstiden, de på trean har ofta jobbat betydligt längre än de på övriga banor!PCC skrev:Det är ett riktigt härligt gäng förare som jobbar där, alltid hjälpsamma och trevliga!
OK Tack så mycket. Då var det en lögn jag hörde när jag var yngre.poktirity skrev:"Historiska kvarlämningar" är ett genomgående tema på stationen. Utsmyckningarna föreställer rester av gamla byggnader. Wikipedias artikel är intressant (och innehåller en rysligt bra bild på rulltrapporna).Kantorn skrev:Är inte den portalen original på platsen? Dvs den var där när de byggde? Eller är det bra nåt som jag har hört, men som är en lögn?
(Rent matematiskt kan det förstås lika gärna bero på att alla nyanställda omedelbart slutar, men det gör de inte.) Jag håller med, det är ett väldigt trevligt gäng på trean. Det är den av tunnelbanorna som mest påminner om lokalbanorna när det gäller stämningen på arbetsplatsen, sannolikt för att den är lite mindre. Trots att det är den enda riktiga tunnelbanan!37368 skrev:Måste instämma på den punkten, ett mycket trevligt gäng som kör tåg på trean, jag upplevde att stämningen på trean var bra mycket bättre än på ettan när jag körde där! Det märks även när man kollar på medelanställningstiden, de på trean har ofta jobbat betydligt längre än de på övriga banor!