Snygga kort som vanligt. Men jag vet vad jag saknar vid stationerna. Jag inser att det är svårt att fotoshoppa in detta, så jag tänker inte kräva detta på något sätt. Men en semafor hade suttit bra på Ekeby-stationen!
Usch vad jag kräver. Du slapp ta bort skylten "Förbjudet beträda..." i alla fall...
Slagpåse skrev:Hittade ingen semafor som kunde passa in tyvärr men jag hittade lite grejer som inte var bortagna:
Ja, titta, de hade jag missat.
Nu återstår väl egentligen bara att fixa perrongskyltarna, betongkanten på perrongerna, asfalten på perrongerna och betongslipers. Hur är det i övrigt, när blev det dubbelspår? Och hur är det med loket, visst är luftpumpen på sidan av loket ditsatt efteråt? Är de elektriska lyktorna original? Och...
Äh, det är lättare att kisa så man inte ser detaljerna så bra.
NerdBoy skrev:Nu återstår väl egentligen bara att fixa perrongskyltarna, betongkanten på perrongerna, asfalten på perrongerna och betongslipers. Hur är det i övrigt, när blev det dubbelspår? Och hur är det med loket, visst är luftpumpen på sidan av loket ditsatt efteråt? Är de elektriska lyktorna original?
Glöm inte att det ska vara spikspår med högst 34-kilosräl och skarvar. Dubbelspåret är däremot inte fel, och luftpumpen är nog bra att ha när man kör med tryckluftbromsade vagnar efter loket.
Kantorn skrev:Man blir ju bara för glad när man se dessa kort!
Kantorn skrev:Det översta - är det Littera D eller?
Man kan ju lätt tro det av den gryniga bilden men det är faktiskt ett F-lok, närmare bestämt nr 701 som tillhör SKÅJ.
Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.
Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.
Här får du två bilder så länge. De var faktiskt gröna under bromsdammet på senare år, även om det kan vara svårt att se ibland
Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.
Här får du två bilder så länge. De var faktiskt gröna under bromsdammet på senare år, även om det kan vara svårt att se ibland
Tack! Underbart! Kvällen är räddad!
Jo visst var de gröna - det var en ihopblandad minnesbild jag hade... Men några trävagnar fanns det också, det minns jag. Och de gick väl in på 80-talet, eller?
Jag uppskattar verkligen dina bilder och allt jobb du lägger ner på det, så jag ska försöka komma med ett litet tips utan att verka gnällig:
Jag gissar att det där kortet ska försöka efterlikna ett vykort från tjugotalet (rätta mig gärna). För att få till det där allra sista så bör du mörka ner de mörka mellandagrarna en aning; det var trendigt med lite "murriga" vykort på den tiden.
Jag gissar att du lagt till lite burs, men på den tiden tog man vykorten med storformatskamera (i samma format som det färdiga kortet) och gjorde ljustryck av dem. Resultatet blev knivskarpa och enormt detaljrika kort (vilket är en del av min fascination för gamla vykort), helt utan kornighet.
Och, som amerikanarna säger, keep up the good work! Har du provat att göra något flerbildskort än, som "Hälsning från Sundbyberg"? Det vore kul!
Kantorn skrev:Jo visst var de gröna - det var en ihopblandad minnesbild jag hade... Men några trävagnar fanns det också, det minns jag. Och de gick väl in på 80-talet, eller?
Ja, till 1992. Motorvagn 33 var 73 år gammal när den gick sin sista planenliga tur. Men det fanns grindvagnar som var ännu äldre, t o m någon från 1800-talet!