Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !Bussmicke skrev:
Jo, nog är det skönt att ha lämnat Stockholms län och dess mycket speciella linjebusstrafik, till förmån för bussar riktig landsbygdstrafik.leifd skrev:Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !
Kollektivtarfikbranschen i detta land är uppenbarligen i en svår kris, näer man tillåter sig att köra bussar så här.....
Sånt här ser man aldrig utomlands, möjligen i f.d. östländer, men knappt ens där, numera.
Den där fångade jag ju för läääääänge sen juh =)Bussmicke skrev:![]()
Och jag fick den på bild redan 22/8, och då var det säkert två veckor efter att jag hade sett "lösningen" första gången. Är det tänkt att bussen ska se ut så här resten av sin livstid?virtual1 skrev:Den där fångade jag ju för läääääänge sen juh =)
Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?leifd skrev:Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !Bussmicke skrev:
Kollektivtarfikbranschen i detta land är uppenbarligen i en svår kris, näer man tillåter sig att köra bussar så här.....
Sånt här ser man aldrig utomlands, möjligen i f.d. östländer, men knappt ens där, numera.
Tja, kan ju bero på att vi egentligen inte ska behöva det. Varför skyltarna krånglar ovanligt mycket på på vissa vagnar (speciellt blåvagnarna) under senare tid vet jag inte, men det finns faktiskt en mängd A4-ark med upptryckta linjenummer på, liggandes i ett ställ inne på TX, bara utifall att. Sedan finns även de gamla papp- och plastskyltarna kvar i den därför avsedda hyllan nere i källaren på Råsta. Egen textning kan möjligen behövas vid skyltras ute på linjen, men normalt inte annars.mats skrev:Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?
Förvisso, men om chaffören kollade sin buss innan han körde från garaget, så hadde han säkert oxå kunnat hämta en skylt med lite profsigare utseende.mats skrev:Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?leifd skrev:Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !Bussmicke skrev:
Därför att om du en gång laddat ner dom i cach-minnet i din dator, så finns dom där, minnst tills du stänger av datorn, kanske rent av tills du stänger tömmer cachen manuellt, beror på inställningen.M224 skrev:En fråga till er som skrivit i denna tråd:
Varför envisas ni med att bifoga bilderna i varje nytt svar? Känns ganska onödigt faktiskt, nu har jag 8 Mb lina men alla kanske inte har det
Botten av sidan ja! Räcker det inte att samma bild finns publicerad en gång på samma sida? Det är waste of time att sitta och leta efter en ny mening gömd någonstans mitt på en sida... Vill man att någon ska läsa det man skriver lägger man alltså inte ut alla bildlänkar en gång till, precis som att ingen har lust att läsa ett inlägg som består till 99 procent av citerad text som man precis redan läst...leifd skrev:Då trycker man på knappen End på tangentbordet, vips är man i botten.
Nänä, du gör ju som du vill, precis som jag.djth skrev:Botten av sidan ja! Räcker det inte att samma bild finns publicerad en gång på samma sida? Det är waste of time att sitta och leta efter en ny mening gömd någonstans mitt på en sida... Vill man att någon ska läsa det man skriver lägger man alltså inte ut alla bildlänkar en gång till, precis som att ingen har lust att läsa ett inlägg som består till 99 procent av citerad text som man precis redan läst...leifd skrev:Då trycker man på knappen End på tangentbordet, vips är man i botten.
För att göra det enklare för andra att läsa dina inlägg, men du kanske föredrar att man inte läser dem?leifd skrev: Men varför skulle jag orka ändra o krångla i andras inlägg, går faktiskt fortare för mej att göra på det viset. Dessutom stör de då inte mej nämnvärt.
Om man använder dom utmärkta finesser som datorn alltid har, dvs en del knappar på tangentbordet, så går de ju lätt att navigera i de flesta dockumnt på bra o enkla sätt. gillar man mushantering finns ju bra möss med många knappar, som kan programeras efter önskemål, men tangentbordet fins ju där alltid.
Ta o kolla in funktionerna av "Home", "End", "Page Up" och "Page Down", men visst sen gör ni ju som ni vill förståss.