Ett "Stort" skyltskåp samt ett tomt sådant..

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Ett "Stort" skyltskåp samt ett tomt sådant..

Inlägg av Bussmicke »

Bild

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Hehe den måste ha krympt i tvätten :wink: mycket trevliga bilder!
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Den översta bilden bevisar återigen att mulet väder är fotoväder :D
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Re: Ett "Stort" skyltskåp samt ett tomt sådant..

Inlägg av leifd »

Bussmicke skrev:Bild

Bild
Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !
Kollektivtarfikbranschen i detta land är uppenbarligen i en svår kris, näer man tillåter sig att köra bussar så här.....

Sånt här ser man aldrig utomlands, möjligen i f.d. östländer, men knappt ens där, numera.
Verspieder

Inlägg av Verspieder »

leifd skrev:Detta kan väländå inte vara annat än fattigdomsbevis !
Kollektivtarfikbranschen i detta land är uppenbarligen i en svår kris, näer man tillåter sig att köra bussar så här.....

Sånt här ser man aldrig utomlands, möjligen i f.d. östländer, men knappt ens där, numera.
Jo, nog är det skönt att ha lämnat Stockholms län och dess mycket speciella linjebusstrafik, till förmån för bussar riktig landsbygdstrafik.
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Den där fångade jag ju för läääääänge sen juh =)

Bild
Jonas S

Inlägg av Jonas S »

Osså det här eviga blinkandet vid hållplatserna :lol: :wink:
23 år på Linjebuss/Connex. Bussjobbet blev mitt liv - en gång chaufför, alltid chaufför!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

virtual1 skrev:Den där fångade jag ju för läääääänge sen juh =)
Och jag fick den på bild redan 22/8, och då var det säkert två veckor efter att jag hade sett "lösningen" första gången. Är det tänkt att bussen ska se ut så här resten av sin livstid? :(
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

leifd skrev:

Bild

Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?
Coppas

Inlägg av Coppas »

mats skrev:Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?
Tja, kan ju bero på att vi egentligen inte ska behöva det. Varför skyltarna krånglar ovanligt mycket på på vissa vagnar (speciellt blåvagnarna) under senare tid vet jag inte, men det finns faktiskt en mängd A4-ark med upptryckta linjenummer på, liggandes i ett ställ inne på TX, bara utifall att. Sedan finns även de gamla papp- och plastskyltarna kvar i den därför avsedda hyllan nere i källaren på Råsta. Egen textning kan möjligen behövas vid skyltras ute på linjen, men normalt inte annars.

I det här fallet så är ju hela skylten i sig borta så där borde man ha varit medveten om att det inte gick att skylta (antar att vagnbrist trist nog gjorde att 4865 ändå tursattes) och alltså borde lappar/skyltar ha tagits med. Gissar på att föraren kom på det först när han kommit ut i vagnen och sedan tyvärr inte brydde sig (slöhet, försenad ut ...eller vad det nu var) om att fixa det på ett bättre sätt. :cry:

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

mats skrev:
leifd skrev:

Bild

Att man har skrivit en så amatörmässig "509"-skylt istället för att ha textat med rejäla textningspennor (av någon som har grundläggande kunskap i att hantera dem - det är inte bara att kladda hur som helst för då blir resultatet dåligt och pennorna förstörs så det inte går att göra ett riktigt bra resultat heller - å andra sidan går det på en halvtimma att lära en normalbegåvad att texta rätt) är väl mer ett exempel på toppstyre och att "fotfolket" nog inte är betrodda att besluta om något så avancerat som att köpa in ett par bra textningspennor och se till att ha rejäla pappersark tillhands, eller hur?
Förvisso, men om chaffören kollade sin buss innan han körde från garaget, så hadde han säkert oxå kunnat hämta en skylt med lite profsigare utseende.
De flesta garage har idag både tillgång till PC med Word i och plastningsmaskin, så att man kan tillverka egna skyltar på ca 5 min.
Oftast finns det ju en mängd sånt som gjorts tidigere att ta av oxå.

Textningspennor, är nog trotts allt lite ute numera, inte ens butiker använder det i någon större utsträckning, utan här gäller skyltskrivare och PC.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

En fråga till er som skrivit i denna tråd:

Varför envisas ni med att bifoga bilderna i varje nytt svar? Känns ganska onödigt faktiskt, nu har jag 8 Mb lina men alla kanske inte har det :roll:
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

M224 skrev:En fråga till er som skrivit i denna tråd:

Varför envisas ni med att bifoga bilderna i varje nytt svar? Känns ganska onödigt faktiskt, nu har jag 8 Mb lina men alla kanske inte har det :roll:
Därför att om du en gång laddat ner dom i cach-minnet i din dator, så finns dom där, minnst tills du stänger av datorn, kanske rent av tills du stänger tömmer cachen manuellt, beror på inställningen.
Om sen bilden finns en eller tusen gånger, spelar inte den minsta roll.
De som sitter på tröga telefonmodem, behöver inte heller oroa sig, samma gäller i deras datorer.

Sen kan man ju strunta i att göra som folk tjatar om, bara för att man inte vill.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Är inte bilderna kvar behöver man inte scrolla lika mycket för att läsa "Fina bilder.." etc etc :)
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Bussmicke skrev:Är inte bilderna kvar behöver man inte scrolla lika mycket för att läsa "Fina bilder.." etc etc :)
Precis Micke!
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Bussmicke skrev:Är inte bilderna kvar behöver man inte scrolla lika mycket för att läsa "Fina bilder.." etc etc :)
Då trycker man på knappen End på tangentbordet, vips är man i botten.
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

leifd skrev:Då trycker man på knappen End på tangentbordet, vips är man i botten.
Botten av sidan ja! Räcker det inte att samma bild finns publicerad en gång på samma sida? Det är waste of time att sitta och leta efter en ny mening gömd någonstans mitt på en sida... Vill man att någon ska läsa det man skriver lägger man alltså inte ut alla bildlänkar en gång till, precis som att ingen har lust att läsa ett inlägg som består till 99 procent av citerad text som man precis redan läst...
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

djth skrev:
leifd skrev:Då trycker man på knappen End på tangentbordet, vips är man i botten.
Botten av sidan ja! Räcker det inte att samma bild finns publicerad en gång på samma sida? Det är waste of time att sitta och leta efter en ny mening gömd någonstans mitt på en sida... Vill man att någon ska läsa det man skriver lägger man alltså inte ut alla bildlänkar en gång till, precis som att ingen har lust att läsa ett inlägg som består till 99 procent av citerad text som man precis redan läst...
Nänä, du gör ju som du vill, precis som jag.
Men varför skulle jag orka ändra o krångla i andras inlägg, går faktiskt fortare för mej att göra på det viset. Dessutom stör de då inte mej nämnvärt.

Om man använder dom utmärkta finesser som datorn alltid har, dvs en del knappar på tangentbordet, så går de ju lätt att navigera i de flesta dockumnt på bra o enkla sätt. gillar man mushantering finns ju bra möss med många knappar, som kan programeras efter önskemål, men tangentbordet fins ju där alltid.
Ta o kolla in funktionerna av "Home", "End", "Page Up" och "Page Down", men visst sen gör ni ju som ni vill förståss.
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

leifd skrev: Men varför skulle jag orka ändra o krångla i andras inlägg, går faktiskt fortare för mej att göra på det viset. Dessutom stör de då inte mej nämnvärt.

Om man använder dom utmärkta finesser som datorn alltid har, dvs en del knappar på tangentbordet, så går de ju lätt att navigera i de flesta dockumnt på bra o enkla sätt. gillar man mushantering finns ju bra möss med många knappar, som kan programeras efter önskemål, men tangentbordet fins ju där alltid.
Ta o kolla in funktionerna av "Home", "End", "Page Up" och "Page Down", men visst sen gör ni ju som ni vill förståss.
För att göra det enklare för andra att läsa dina inlägg, men du kanske föredrar att man inte läser dem?

Säg till om du hittar en knapp som gör att man kan scrolla till slutet av citatdelen av ett nytt oläst inlägg, jag tror inte att den finns på mitt tangentbord. Jag använder mus-scroll, page down och mycket annat för att hoppa nedåt i inläggen, men det förändrar ju inte det faktum att jag måste scrolla mig förbi upprepade kopior av samma bilder gång på gång för att komma till något nytt. Den enda knapp jag använder när jag kommer in på sådana inlägg är "back", så att jag kan leta upp något mer matnyttigt.

Det handlar om grundläggande netikett att inte ompublicera samma material gång på gång.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Exakt
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Skriv svar