Hur tycker Ni att man ska dra Tvärbanan från Sickla udde till Slussen (och Saltsjöbanan). Se'n kan Ni ju passa på att gissa hur jag tycker man ska dra den ..

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Nej, nej, det diskuteras alldeles för lite utbyggnadsprojekt och sånt här!Kingsthrone skrev:Jag vet att jag är tråkig med mina utbyggnadsprojekt men men ..
Hur tycker Ni att man ska dra Tvärbanan från Sickla udde till Slussen (och Saltsjöbanan). Se'n kan Ni ju passa på att gissa hur jag tycker man ska dra den .. :P :wink:
Hehe, du är inte snäll mot bilisterna och bussresenärerna du.Bygg sträckan Sjöstaden-Slussen så som SL tänkt, dvs dubbelspår på utsidan av Henriksdalsberget, ny tunnel från Henriksdal till ny stn Masthamnen(Tegelviken) så man slipper de många broöppningarna sommartid (15-20 per dag).
Jodå, som alltid när du presenterar något märks det att det tänkts ordentligt. Även om jag kanske inte håller med om - eller begriper - alla detaljer så tycker jag resonemanget i stort är bra.Johan Eriksson skrev:/.../
Vad tycks annars om mitt förslag?
Okidoki - jag formulerar ändå om frågan med ungefär samma innebörd: Har du kollat upp hur TB och Djurgårdslinjen kan vända uppe uppe vid Centralen tillsammans? Har du grunnat på hur hållplats- och vändningslösningar skulle kunna se ut?Johan Eriksson skrev:Nej det är bara Tvärbanan med sina 2-vagnståg (60m) som fortsätter mot Centralen. SB med sina (max) 3-vagnståg (90m) slutar vid den nya terminalen vid Slussen! /.../Det jag först kommer på att jag är tveksam till är att dra upp SB/TB till just Sergels torg och Centralen.
Jo jag har sett den, men det jag är ute efter är om den eller någon annan lösning tagits fram för att vända två linjer som är i samtidig trafik uppe vid Centralen? Vad jag minns (har inte tillgång till artikeln här och nu) är till exempel möjligheten att "köra om" vagnar begränsade med den presenterade lösningen.Johan Eriksson skrev:Ja, karta finns i Mfss nr 5/2000!Har du kollat upp hur TB och Djurgårdslinjen kan vända uppe uppe vid Centralen tillsammans? Har du grunnat på hur hållplats- och vändningslösningar skulle kunna se ut?