Så snyyyyyggg!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Så snyyyyyggg!

Inlägg av M224 »

Varför kunde inte våra A32:or se ut som denna!!!???

Jag anser att denna front ser mycket bättre ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:K450 ... tation.jpg
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den torsdag 23 juni 2011 14:06, redigerad totalt 1 gånger.
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Är det bara jag som ser dåligt, eller står det inte en siffra i övre delen av fönstret? Det är bara ljuset som spelar ett spratt känns det som.
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Mja, personligen tycker jag man har valt en ovanligt ful front för Croydon Tramlink. A32 har en mycket snyggare front i mina ögon.

Och Martin, det är inget sprätt utan det är en sjua.

Mvh Tim
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Ivers1991 skrev:Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Nej, inte "font" utan "front". Vagnsändens utseende är det jag syftade på.

Typsnittet, som det heter på svenska ;-), som man använder i London tycker jag är mycket snyggt.

Mvh Tim
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

TimK skrev:
Ivers1991 skrev:Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Nej, inte "font" utan "front". Vagnsändens utseende är det jag syftade på.

Typsnittet, som det heter på svenska ;-), som man använder i London tycker jag är mycket snyggt.

Mvh Tim
I datavärlden trodde jag man skiljde på typsnitt och font, men jag kan ha fel. Jag trodde ett typsnitt var exempelvis "Times New Roman Italic" och att font motsvarade typsnittsfamilj, dvs hela "Times New Roman". Men det kan ju vara tvärtom också.

Det var ett av mina (många) totalt oviktiga inlägg. Men någon måste ju (i och för sig inte) skriva sådana också.
Professionell tyckare
andreaspain

Inlägg av andreaspain »

Kantorn skrev:I datavärlden trodde jag man skiljde på typsnitt och font, men jag kan ha fel. Jag trodde ett typsnitt var exempelvis "Times New Roman Italic" och att font motsvarade typsnittsfamilj, dvs hela "Times New Roman". Men det kan ju vara tvärtom också.

Det var ett av mina (många) totalt oviktiga inlägg. Men någon måste ju (i och för sig inte) skriva sådana också.
Nej, font betyder helt enkelt ett typsnitt i mjukvaruform.

PS Tycker våra Flexity Swift har mycket snyggare front än den på den länkade bilden. DS
Användarens profilbild
Per Lind

Inlägg av Per Lind »

Nja, jag tycker nog personligen att A32 är snyggare med sin lilla keps. Däremot hade det varit mycket bättre om man valt Köln-vagnen då den finns i modell i H0-skalan.
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Per Lind skrev:Nja, jag tycker nog personligen att A32 är snyggare med sin lilla keps. Däremot hade det varit mycket bättre om man valt Köln-vagnen då den finns i modell i H0-skalan.
-Per
Ja, så ska SL göra! Å alla andra. Bara köpa vagnar som finns som modell? :D
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Å! Förlåt mig. Hursomhelst, ja. KVB K4000 i Sthlm. Det hadde varit något, det!
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Skriv svar