Så snyyyyyggg!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Så snyyyyyggg!
Varför kunde inte våra A32:or se ut som denna!!!???
Jag anser att denna front ser mycket bättre ut!
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:K450 ... tation.jpg
Jag anser att denna front ser mycket bättre ut!
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:K450 ... tation.jpg
-
Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
- TimK
- Kontakt:
Nej, inte "font" utan "front". Vagnsändens utseende är det jag syftade på.Ivers1991 skrev:Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Typsnittet, som det heter på svenska

Mvh Tim
I datavärlden trodde jag man skiljde på typsnitt och font, men jag kan ha fel. Jag trodde ett typsnitt var exempelvis "Times New Roman Italic" och att font motsvarade typsnittsfamilj, dvs hela "Times New Roman". Men det kan ju vara tvärtom också.TimK skrev:Nej, inte "font" utan "front". Vagnsändens utseende är det jag syftade på.Ivers1991 skrev:Jo, London använder den stilen. Deom flesta bussar och linjekartor har den fonten. Och ja, det står 7. Som i 7 Frechen-Zeundorf.
Typsnittet, som det heter på svenska, som man använder i London tycker jag är mycket snyggt.
Mvh Tim
Det var ett av mina (många) totalt oviktiga inlägg. Men någon måste ju (i och för sig inte) skriva sådana också.
Professionell tyckare
-
Nej, font betyder helt enkelt ett typsnitt i mjukvaruform.Kantorn skrev:I datavärlden trodde jag man skiljde på typsnitt och font, men jag kan ha fel. Jag trodde ett typsnitt var exempelvis "Times New Roman Italic" och att font motsvarade typsnittsfamilj, dvs hela "Times New Roman". Men det kan ju vara tvärtom också.
Det var ett av mina (många) totalt oviktiga inlägg. Men någon måste ju (i och för sig inte) skriva sådana också.
PS Tycker våra Flexity Swift har mycket snyggare front än den på den länkade bilden. DS
Ja, så ska SL göra! Å alla andra. Bara köpa vagnar som finns som modell?Per Lind skrev:Nja, jag tycker nog personligen att A32 är snyggare med sin lilla keps. Däremot hade det varit mycket bättre om man valt Köln-vagnen då den finns i modell i H0-skalan.
-Per

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Å! Förlåt mig. Hursomhelst, ja. KVB K4000 i Sthlm. Det hadde varit något, det!
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.