T-baneförare bakom galler!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Mjo det har jag oxå men förstår inte varför,måste vara skönare att sitta? Viserligen kan det jue bli varmt i stolen men men.MJTÅG skrev:Såvitt jag kan se står han upp.virtual1 skrev:Tack! - tjadu, jag tycker det ser ut så jag med, men ögonen kan ju svika =)Sparkfot skrev:Snyggt, Står verkligen föraren upp eller ser jag fel?
Har sett många C20-förare stå och köra nu i sommar.

- DrMerkwurdigliebe
Många förare har problem med rygg och axlar. Att stå och köra avlastar ryggen och det är hur som helst alltid bra att variera körställningen. Jag står för det mesta och tycker att det oftast är bekvämare, det är en vanesak.Sparkfot skrev:Mjo det har jag oxå men förstår inte varför,måste vara skönare att sitta? Viserligen kan det jue bli varmt i stolen men men.MJTÅG skrev:Såvitt jag kan se står han upp.virtual1 skrev: Tack! - tjadu, jag tycker det ser ut så jag med, men ögonen kan ju svika =)
Det har du full komligt rätt i, jag tkr bara att cx är lite bättre anpassad för att kunna stå men ingenting är omöjligt.DrMerkwurdigliebe skrev:Många förare har problem med rygg och axlar. Att stå och köra avlastar ryggen och det är hur som helst alltid bra att variera körställningen. Jag står för det mesta och tycker att det oftast är bekvämare, det är en vanesak.Sparkfot skrev:Mjo det har jag oxå men förstår inte varför,måste vara skönare att sitta? Viserligen kan det jue bli varmt i stolen men men.MJTÅG skrev: Såvitt jag kan se står han upp.

Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning
.

Det är konstigt att inte de som kör med "månspanning" får rygg problem?Conny skrev:Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning.

Är det inte så att om man böjer huvudet för att titta uppåt (jämfört med hur man har ryggen) så får man mycket värre problem än om man titta nedåt (=tittar rakt fram med ryggen bakåtlutad), eller?Sparkfot skrev:Det är konstigt att inte de som kör med "månspanning" får rygg problem?Conny skrev:Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning.
Fast tackar vet jag dock att stå å köra en C9:a a,inte för att jag har gjort det men den är iaf anpassad mer eller mindre för det.