T-baneförare bakom galler!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
virtual1

T-baneförare bakom galler!

Inlägg av virtual1 »

Bild
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Snyggt, Står verkligen föraren upp eller ser jag fel? :)
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Sparkfot skrev:Snyggt, Står verkligen föraren upp eller ser jag fel? :)
Tack! - tjadu, jag tycker det ser ut så jag med, men ögonen kan ju svika =)
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Hmm, 2223 "Gunvald" så nära min favoritvagn :wink:
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

virtual1 skrev:
Såvitt jag kan se står han upp.
Har sett många C20-förare stå och köra nu i sommar.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

MJTÅG skrev:
virtual1 skrev:
Mjo det har jag oxå men förstår inte varför,måste vara skönare att sitta? Viserligen kan det jue bli varmt i stolen men men. :wink:
virtual1

Inlägg av virtual1 »

M224 skrev:Hmm, 2223 "Gunvald" så nära min favoritvagn :wink:
Jag vet :-) - men titta i en annan tråd här så kanske du kan få tröst ;-)
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Den bilden är ju på pricken. ;-) :D
Användarens profilbild
DrMerkwurdigliebe

Inlägg av DrMerkwurdigliebe »

Sparkfot skrev:
MJTÅG skrev:
virtual1 skrev: Tack! - tjadu, jag tycker det ser ut så jag med, men ögonen kan ju svika =)
Mjo det har jag oxå men förstår inte varför,måste vara skönare att sitta? Viserligen kan det jue bli varmt i stolen men men. :wink:
Många förare har problem med rygg och axlar. Att stå och köra avlastar ryggen och det är hur som helst alltid bra att variera körställningen. Jag står för det mesta och tycker att det oftast är bekvämare, det är en vanesak.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

DrMerkwurdigliebe skrev:
Sparkfot skrev:
MJTÅG skrev: Såvitt jag kan se står han upp.
Många förare har problem med rygg och axlar. Att stå och köra avlastar ryggen och det är hur som helst alltid bra att variera körställningen. Jag står för det mesta och tycker att det oftast är bekvämare, det är en vanesak.
Det har du full komligt rätt i, jag tkr bara att cx är lite bättre anpassad för att kunna stå men ingenting är omöjligt. :)
Conny

Inlägg av Conny »

Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning :D.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Conny skrev:Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning :D.
Det är konstigt att inte de som kör med "månspanning" får rygg problem? :shock: Fast tackar vet jag dock att stå å köra en C9:a a,inte för att jag har gjort det men den är iaf anpassad mer eller mindre för det. :D
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Sparkfot skrev:
Conny skrev:Nja stå i en C20 är inga problem. Enda jobbiga med det är att man måste trycka ner den där förbaskade spaken. Så lätt hänt att man tappar lite grepp om den och genast bromsar tåget. Men att stå och köra är inte så jobbigt i C20 som det kan tyckas vara, även om att sitta är det optimala. Och att köra C20 med stolen fäld för "månspanning" är ju en riktigt trevlig körställning :D.
Det är konstigt att inte de som kör med "månspanning" får rygg problem? :shock: Fast tackar vet jag dock att stå å köra en C9:a a,inte för att jag har gjort det men den är iaf anpassad mer eller mindre för det. :D
Är det inte så att om man böjer huvudet för att titta uppåt (jämfört med hur man har ryggen) så får man mycket värre problem än om man titta nedåt (=tittar rakt fram med ryggen bakåtlutad), eller?
Skriv svar