Snabb fråga om Citaro
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Snabb fråga om Citaro
Jag har en fråga om Mercedes Citaro bussarna i botkyrka/huddinge. Hur kommer det sig att "takplattorna" altså platorna precis över fönstrerna fattas på vissa bussar. Jag tycker det ser förjävligt ut altså. 

*The One And Only*
Re: Snabb fråga om Citaro
Dom fattas inte alls, det 'är bara så att dom är bytta där, och rutan som bytts inte är rödmålad (eller stripad) som originalet är. På så sätt blir det svart ovanför rutorna, vilker ser förjävligt ut ja!Kalle_S skrev:Jag har en fråga om Mercedes Citaro bussarna i botkyrka/huddinge. Hur kommer det sig att "takplattorna" altså platorna precis över fönstrerna fattas på vissa bussar. Jag tycker det ser förjävligt ut altså.

På de nyare MB bussarna är glaset ovanför rutorna från början omålat, dvs det är svart från början.
Tack för svaret. Det borde varit omålat från början eller så byter dem ut rutorna så att dem alla blir omålade
. M224 brukar du åka mycket med dessa bussar? Jag måste säga att dem har blivit i otroligt dåligt skick, specielt om man sitter längst bak i ledbussarna. Varför kan man inte sköta bussarna lite bättre
. Aja nu ska jag inte bara klaga! Riktigt fin buss annars! 

*The One And Only*
Jag instämmer, och jag tror att Swebus och SL insåg att det är bättre att dom är omålade. Jo en del blir det väl, jag gillar dom jättemycket men visst har du rätt, dom är mycket slitna i, dom går väldigt mycket, både på dagen och natten så det är sällan dom står stilla. Swebus verkar inte ha tid att fixa till dom för istort sett ser jag nästan alla ute och rulla varje dag.Kalle_S skrev:Tack för svaret. Det borde varit omålat från början eller så byter dem ut rutorna så att dem alla blir omålade. M224 brukar du åka mycket med dessa bussar? Jag måste säga att dem har blivit i otroligt dåligt skick, specielt om man sitter längst bak i ledbussarna. Varför kan man inte sköta bussarna lite bättre
. Aja nu ska jag inte bara klaga! Riktigt fin buss annars!

- stockholm79
-
- stockholm79