Snabb fråga om Citaro

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Kalle_S

Snabb fråga om Citaro

Inlägg av Kalle_S »

Jag har en fråga om Mercedes Citaro bussarna i botkyrka/huddinge. Hur kommer det sig att "takplattorna" altså platorna precis över fönstrerna fattas på vissa bussar. Jag tycker det ser förjävligt ut altså. :x
*The One And Only*
Användarens profilbild
M224

Re: Snabb fråga om Citaro

Inlägg av M224 »

Kalle_S skrev:Jag har en fråga om Mercedes Citaro bussarna i botkyrka/huddinge. Hur kommer det sig att "takplattorna" altså platorna precis över fönstrerna fattas på vissa bussar. Jag tycker det ser förjävligt ut altså. :x
Dom fattas inte alls, det 'är bara så att dom är bytta där, och rutan som bytts inte är rödmålad (eller stripad) som originalet är. På så sätt blir det svart ovanför rutorna, vilker ser förjävligt ut ja! :cry:

På de nyare MB bussarna är glaset ovanför rutorna från början omålat, dvs det är svart från början.
Kalle_S

Inlägg av Kalle_S »

Tack för svaret. Det borde varit omålat från början eller så byter dem ut rutorna så att dem alla blir omålade :P . M224 brukar du åka mycket med dessa bussar? Jag måste säga att dem har blivit i otroligt dåligt skick, specielt om man sitter längst bak i ledbussarna. Varför kan man inte sköta bussarna lite bättre :( . Aja nu ska jag inte bara klaga! Riktigt fin buss annars! :wink:
*The One And Only*
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Kalle_S skrev:Tack för svaret. Det borde varit omålat från början eller så byter dem ut rutorna så att dem alla blir omålade :P . M224 brukar du åka mycket med dessa bussar? Jag måste säga att dem har blivit i otroligt dåligt skick, specielt om man sitter längst bak i ledbussarna. Varför kan man inte sköta bussarna lite bättre :( . Aja nu ska jag inte bara klaga! Riktigt fin buss annars! :wink:
Jag instämmer, och jag tror att Swebus och SL insåg att det är bättre att dom är omålade. Jo en del blir det väl, jag gillar dom jättemycket men visst har du rätt, dom är mycket slitna i, dom går väldigt mycket, både på dagen och natten så det är sällan dom står stilla. Swebus verkar inte ha tid att fixa till dom för istort sett ser jag nästan alla ute och rulla varje dag. :cry:
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Tror Botkyrka skaffade dessa ungefär samtidigt med Riga, och där känns de fortfarande som splitter nya. Tyvärr är SL&co inte intresserade att betala för ett bra underhåll. :(

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

stockholm79 skrev:Tror Botkyrka skaffade dessa ungefär samtidigt med Riga, och där känns de fortfarande som splitter nya. Tyvärr är SL&co inte intresserade att betala för ett bra underhåll. :(

/or
Citarobussarna i Stockholm är av 2002 och 2005 års modell.

//Lars
Kalle_S

Inlägg av Kalle_S »

stockholm79 har du möjligen en bild på en citaro från Riga? Skulle vara intressant att se :)
*The One And Only*
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Ska leta, men tror jag bara har de nyaste trådbussarna på bild.

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Skriv svar